eerst registreren en dan betalen

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: eerst registreren en dan betalen

#16 , 11 jan 2011 17:19

Gemeentelijk parkeerreglement net zoals het gemeentelijk politiereglement of het gemeentelijk marktreglement.
U wordt geacht dit te kennen.
Neen de voorwaarden waaronder het parkeren geschiedt, dienen op de parkeermeters te staan ... en dat is niet het geval.

27.3. BETALEND PARKEREN
27.3.1. 1° Op plaatsen met parkeermeters of parkeerautomaten geschiedt het parkeren op de wijze en onder de voorwaarden die op deze toestellen zijn vermeld.



Die vermeldden evenwel niets over
- het feit dat je moet registreren om een bepaalde parkeermogelijkheid te gebruiken (wat een drogreden is om aan je persoonsgegevens te geraken)
- het feit dat het jarenlang niet werkte tenzij je bij Proximus zat.


GAPA ligt overigens niet bepaald in de bovenste schuif bij het Antwerpse vredegerecht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#17 , 11 jan 2011 17:34

Registratie is oa. verplicht om de eenvoudige reden te voorkomen dat er met ontvreemde gsm's wordt betaald...

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 11 jan 2011 19:08

Registratie is oa. verplicht om de eenvoudige reden te voorkomen dat er met ontvreemde gsm's wordt betaald...
Als je "vrijwillig" je gegevens overmaakt, kan men die nadien gebruiken als je een retributie niet betaalt.

Men gebruikt dezelfde taktiek om de privacywetgeving te omzeilen en - indertijd - het opvragen van DIV gegevens te vermijden bij de registratie van parkeer- en bewonerskaarten.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 11 jan 2011 19:23

Div gegevens mogen gebruikt worden dat gat is reeds een tijdje gesloten.

prrrrrtprrrrrt
Topic Starter
Berichten: 64

#20 , 14 jan 2011 23:09

Staat wel in het retributiereglement van 2010
en er is geen aanmelding gebeurd zodus. U moet bewijzen dat u dat WEL gedaan hebt. Anders gaat u akkoord met een dagticket.

Artikel 7: Toezicht
Wanneer een parkeerticket wordt afgeleverd door de parkeerautomaat (tarieven 1, 2, 3 en 4) moet dit
zichtbaar achter de voorruit van het voertuig worden aangebracht of, als er geen voorruit is, op het
voorste gedeelte van het voertuig.
Wanneer de met het toezicht belaste functionaris van het parkeerbedrijf geen geldig parkeerticket
aantreft, wanneer de parkeerduur vermeld op het parkeerticket verstreken is, of wanneer – bij
afwezigheid van een ticket – geen aanmelding wordt gedetecteerd via het Smart Park-toestel of via
het GSM-parkeren; wordt geacht dat er wordt gekozen voor tarief 1 (tarief voor langparkeren).
Dus, als niet staat vermeld op de parkeerautomaat dat ik eerst moet registreren om te mogen betalen en ik kan aantonen
dat ik wel degelijk bereid was om te betalen via sms maar dat werd mij geweigerd volgens wat later blijkt een onbekende
opgelegde reden dan pleegt er op zijn minst één partij een inbreuk op de overeenkomst gezien die partij al eerst laat weten
dat zij akkoord is met een sms betaming maar haar voorwaarden niet bekend maakt of toch niet volledig

ik ga namelijk akkoord met één van de door hen vooropgestelde betalingsmogelijkheden maar men weigert mijn betaling te
aanvaarden. Als ik nu zou willen betalen met dollars ipv euro muntstukken dan zal mij dat verboden worden want staat ook
duidelijk vermeld. Omgekeerd is evenzeer waar. Wie zegt dat ik in mijn winkel geen betalingen in dollars mag vragen ipv
euro's. Maar ik zal het wel zeer duidelijk bekend moeten maken. Of bestaat daar een wetgeving over dat men als handelaar
verplicht is de officiele munt zowiezo te aanvaarden ? Da's meteen een ander onderwerp natuurlijk.

in ieder geval blijft mijn mening wel bestaan en vind ik dat het parkeerbedrijf Antwerpen zwaar in de fout gaat door maar een
deel van zijn betalingsvoorwaarden bekend te maken. Waar kan dit worden aangekaart. Ombudsman ?

Franciscus
Berichten: 38583

#21 , 14 jan 2011 23:22

Indien u de parkeermeter om eender welke reden niet kunt gebruikt dient u de parkeerschijf te leggen.
U hebt uw gsm afgezet dus waar zit dan de fout en dat kunnen zij WEL bewijzen.

djorkaef
Berichten: 138

#22 , 15 jan 2011 00:41

Ik heb het ook bijna meegemaakt.

De eerste keer dat ik gebruik maakte van zo n paal verliep het precies zoals ik gedacht had. Een sms om te starten en een om te stoppen en klaar. Het was zelfs gratis.

De 2de keer deed ik precies hetzelfde en inderdaad je hebt geen enkele reden om te denken dat het dan niet zou werken. Maar inderdaad bleek even later op mijn gsm te lezen dat het niet aanvaardt was wegens eerst moeten registeren. Ik had toen ook reeds een boete kunnen hebben maar dat was gelukkig niet!

Begrijp u volkomen!

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#23 , 01 feb 2011 12:18

Indien u de parkeermeter om eender welke reden niet kunt gebruikt dient u de parkeerschijf te leggen.
U hebt uw gsm afgezet dus waar zit dan de fout en dat kunnen zij WEL bewijzen.
euhhhhhh.... kunt u mij eens een wettelijke omkadering opnoemen die mij verplicht ten allen tijde een gsm bij de hand te
hebben die operationeel is ? En zij kunnen bewijzen dat mijn gsm stilligt ? ik denk niet dat een mobiele operator om gelijk welke reden
mijn gegevens mag doorgeven aan een parkeerbedrijf. Privé of openbaar. Voor zover ik weet is dergelijke info alleen op vraagbaar door
parket/politie/gerecht en zelfs daarvoor moeten ze een meer valabele reden hebben dan iets ivm een parkeerticketje hoor.

trouwens het parkeerbedrijf antwerpen is daarvoor al verschillende keren op de vingers getikt en geven hun fout zelf al min of meer toe.
Bij zulke voorvallen vragen ze zelfs nummer van ticket bijdrage datum tijd gsm etc zodat z ehet verder kunnen onderzoeken.
Is natuurlijk mogelijk dat het ook een PR truukje is om zand in de ogen te strooien.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”