eerst registreren en dan betalen

prrrrrtprrrrrt
Topic Starter
Berichten: 64

eerst registreren en dan betalen

#1 , 15 dec 2010 16:17

bij te betalen parkeerplaatsen in antwerpen kan je onder andere betalen per sms. Let daarmee op !!!!!

Vandaag heb ik geparkeerd op de zelfde plaats als vorige week maat deze keer heb ik netjes betaald door centjes in het apparaat
7te steken en ticketje achter de ruit.
Vorige week heb ik betaald per sms. dus gewoon berichtje verstuurd volgens de instructies op de paal Tenminste dat dacht ik !!!!.
Toen ik terug kwam aan de auto zat er een te betalen boete achter de ruit van 25 €. allee wat is dat nu ?
Nu blijkt dus dat de sms dienst in kwestie mij een bericht heeft teruggestuurd (ik was ondertussen al een eind van mijn wagen
verwijdert en wist ook van niks (in vergadering en gsm uitgeschakeld) dat ik mij eerst moet registreren op een website alvoorens
ik kan betalen per gsm/sms.

Ik hier sprake van een nalatigheid van het Antwerpse Parkeerbedrijf. Ik betaal namelijk met een geldig middel door hen zelf aangeboden
maar zij vermelden niet op de paal dat ik mij daar eerst moet voor registreren. Dat krijg ik pas later te horen.
Ik zou deze nalatigheid wel eens willen aanvechten als iemand denkt dat daar grond voor is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 dec 2010 16:57

Bent U bij Proximus?

prrrrrtprrrrrt
Topic Starter
Berichten: 64

#3 , 16 dec 2010 01:14

neen maar ik weet waar u op aanstuurt en dat doet voor mij niet ter zake.
Want er staat niet op die palen dat dit exclusief voor proximus gebruikers is

ik stel mij dus gewoon de vraag als het Parkeerbedrijf Antwerpen geen inbreuk pleegt door zijn
voorwaarden niet bekend te maken op de palen.

Reclame

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 dec 2010 09:08

Inderdaad, maar dat was het enige wat ik kon nakijken vanachter mijn PC. Ik ben gisterenavond eens buiten gaan kijken en er staat inderdaad niets over voorwaarden op die palen, terwijl er in koeien van letters opstaat dat U een sms moet sturen en wat erin moet staan.

Boete protesteren bij GAPA.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 16 dec 2010 09:31

bij te betalen parkeerplaatsen in antwerpen kan je onder andere betalen per sms. Let daarmee op !!!!!


Nu blijkt dus dat de sms dienst in kwestie mij een bericht heeft teruggestuurd (ik was ondertussen al een eind van mijn wagen
verwijdert en wist ook van niks (in vergadering en gsm uitgeschakeld) dat ik mij eerst moet registreren op een website alvoorens
ik kan betalen per gsm/sms.

Ik hier sprake van een nalatigheid van het Antwerpse Parkeerbedrijf. Ik betaal namelijk met een geldig middel door hen zelf aangeboden
maar zij vermelden niet op de paal dat ik mij daar eerst moet voor registreren. Dat krijg ik pas later te horen.
Ik zou deze nalatigheid wel eens willen aanvechten als iemand denkt dat daar grond voor is.
Het sms-parkeren werkt prima; ik gebruik het al vanaf het begin (en dat is al lang!)
Het sms-je dat verstuurd wordt gaat snel; dat eind van de wagen verwijderd zal hooguit een drietal meter geweest zijn.
Eerst registreren hoeft niet : de eerste parkeersessie is gratis. Vanaf de tweede keer is registratie nodig.
Nalatigheid? Volgens mij niet. Als ze alle voorwaarden op die palen moeten vermelden, worden die groter dan een gemiddeld bushokje; dat kan dus niet. Hoe het werkt, staat trouwens netjes uitgelegd in het sms-je dat je meteen ontvangen hebt. "Ik betaal met een geldig middel"..... Nee, je hebt niet betaald, geen cent .....
Grond om dit aan te vechten is er mijns inziens absoluut niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 dec 2010 09:42

@Oude Belg: Heeft U al eens gelezen wat op zo een paal staat? Een sms sturen als U begint te parkeren en een sms sturen als U stopt met te parkeren. Niets over enige bevestigings-sms of bijkomende voorwaarden. De TS mag er dus vanuit gaan dat hij zijn deel van het contract heeft vervuld als hij die sms heeft gestuurd. Einde verhaal.

Dat men niet alle voorwaarden op de palen kan vermelden, daar kan ik nog inkomen, maar men moet op zijn minst verwijzen naar de voorwaarden, en dat kan men met één zinnetje doen.

Ik kan 1001 redenen verzinnen waarom je als klant die bevestigings-sms niet zou krijgen of lezen, ik hoor mijn gsm bijvoorbeeld ook niet in het verkeer omdat het geluid te stil staat.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 16 dec 2010 15:44

Gemeentelijk parkeerreglement net zoals het gemeentelijk politiereglement of het gemeentelijk marktreglement.
U wordt geacht dit te kennen.
(maar ik kan wel volgen .. een regeltje erbij in alle talen (195)die in Antwerpen gesproken worden zoiets kan enkel met Proximus. wachten op antwoord SMS waarin bevestiging.. Stad A is niet aansprakelijk als u de GSM zou laten vallen of ermee in uw oog steken :P
Laatst gewijzigd door Franciscus op 05 jan 2011 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

prrrrrtprrrrrt
Topic Starter
Berichten: 64

#8 , 16 dec 2010 21:11

Probeert ge mij nu wijs te maken dat ik van iedere plaats waar ik kom stad dorp gemeente het plaatselijk verkeers/parkeers reglement zou moeten kennen als het niet aangeduid
staat ? Voor de rest begrij^p ik niet waar u eigenlijk naartoe wilt.
Maar als ik in mijn winkel etaleer dat ik dollars aanvaard als betaling dan kan ik mijn inziens geen bijkomende eisen opleggen zodra de verkoop is gesloten.
In deze vraagt men mij om mijn parkeerplaats te betalen per sms. Dat daar andere vereisten aan vasthangen is mij niet gekend en wordt ook niet bekend
gemaakt als zijnde een essentieel onderdeel. Was dat wel zo geweest dan had ik gekozen om een andere parkeerplaats te zoeken want ik had geen
bankkaart of losse centen bij

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 16 dec 2010 21:14

Maar als ik in mijn winkel etaleer dat ik dollars aanvaard als betaling dan kan ik mijn inziens geen bijkomende eisen opleggen zodra de verkoop is gesloten.
In deze vraagt men mij om mijn parkeerplaats te betalen per sms. Dat daar andere vereisten aan vasthangen is mij niet gekend en wordt ook niet bekend
gemaakt als zijnde een essentieel onderdeel.
Maar de klant moet dan wel betalen, en dat hebt u toch niet gedaan?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

prrrrrtprrrrrt
Topic Starter
Berichten: 64

#10 , 16 dec 2010 21:18

ik heb wel degelijk mijn betaling aangeboden gezien ik de sms stuurde maar dat aanbod van betaling werd geweigerd op een bijkomende eis die ik niet kende
Trouwens ik vraag me af of er hier prof volk rondloopt die daar wel eens een zaak als precedent wil van maken. Als stad Antwerpen dan toch zoveel
mag eisen van zijn bevolking dan moeten ze misschien ook eens op hun fouten worden gewezen.

Toen ik vorige week even gebruik moest maken van het openbaar vervoer stond duidelijk vermeld dat betalen voor mijn kaartje alleen kon als proximus abonnee/klant

Franciscus
Berichten: 38592

#11 , 27 dec 2010 23:27

Als er geen ticket uitkomt wat moet u dan doen??
Is er in uw gemeente en uitzondering voor dokters of voor minder validen.
Wel in een aantal gemeenten was dat wel zo en waar stond dat? in de gemeentelijke politiereglementen.
Ik denk dat u van en koude kermis gaat terugkomen.
En stond daar ook bij dat u een bevestigingssms ging krijgen ter bevestiging?

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#12 , 28 dec 2010 09:18

Toch even vermelden dat er in de politiecodex van Antwerpen hierover niks, noppes, nougabollen over te vinden is.

prrrrrtprrrrrt
Topic Starter
Berichten: 64

#13 , 05 jan 2011 16:44

Als er geen ticket uitkomt wat moet u dan doen??
Is er in uw gemeente en uitzondering voor dokters of voor minder validen.
Wel in een aantal gemeenten was dat wel zo en waar stond dat? in de gemeentelijke politiereglementen.
Ik denk dat u van en koude kermis gaat terugkomen.
En stond daar ook bij dat u een bevestigingssms ging krijgen ter bevestiging?
neen :D
en voor zover ik weet krijgt ge geen ticket als ge per sms betaald dus daar is uw argument ook niet valabel

Franciscus
Berichten: 38592

#14 , 05 jan 2011 23:50

Staat wel in het retributiereglement van 2010
en er is geen aanmelding gebeurd zodus. U moet bewijzen dat u dat WEL gedaan hebt. Anders gaat u akkoord met een dagticket.

Artikel 7: Toezicht
Wanneer een parkeerticket wordt afgeleverd door de parkeerautomaat (tarieven 1, 2, 3 en 4) moet dit
zichtbaar achter de voorruit van het voertuig worden aangebracht of, als er geen voorruit is, op het
voorste gedeelte van het voertuig.
Wanneer de met het toezicht belaste functionaris van het parkeerbedrijf geen geldig parkeerticket
aantreft, wanneer de parkeerduur vermeld op het parkeerticket verstreken is, of wanneer – bij
afwezigheid van een ticket – geen aanmelding wordt gedetecteerd via het Smart Park-toestel of via
het GSM-parkeren; wordt geacht dat er wordt gekozen voor tarief 1 (tarief voor langparkeren).

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#15 , 06 jan 2011 00:00

Op grond van het proportionaliteitsprincipe heeft vragensteller volgens mij wel een punt. Het is onrealistisch dat men alle financiële reglementen van alle gemeenten waar men ooit eens zou kunnen komen eerst zou moeten bestuderen om rechtszekerheid te hebben enkel en alleen om even te kunnen parkeren. Het doet me ook denken aan misbruik van monopoliepositie, elke andere onderneming zou veroordeeld worden voor misleiding van de consumenten....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”