door rood licht gereden + vervallen keuringsbewijs

heidiraes
Topic Starter
Berichten: 1

door rood licht gereden + vervallen keuringsbewijs

#1 , 09 dec 2010 16:30

hallo,

ik moet morgen voor de politierechtbank in kortrijk verschijnen voor een overtreding van vorig jaar oktober: ik ben door het rode licht gereden (2 sec rood) aan 35 km per uur (moest rechtsaf, dus ik reed niet snel), maar mijn keuringsbewijs was vervallen... zodra ik de boete kreeg, heb ik direkt de auto laten keuren, want ik wist het echt niet. ik rijd al 15 jaar met de wagen en dit is het eerste wat ik voor heb... gezien ik totaal geen ervaring heb met deze zaken, weet ik echt niet waar ik me aan moet verwachten... ik moet dan nog mijn zoontje van 6 maand meenemen, aangezien hij ziek is en niet naar de crèche mag en ik echt geen andere opvang heb. dit mag toch, hoop ik?
bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 09 dec 2010 19:50

Bij mijn weten mogen minderjarige NIET binnen in de rechtbank.
Dus best eerst eens vragen aan deurwachter.

En daarvoor was het oranje wat ook al een zware overtreding is.
Ondertussen is de wagen toch al geschouwd hoop ik?
Was het al lang overtijd.

willby
Berichten: 40

#3 , 09 dec 2010 20:37

Boete door rood licht (zware overtreding)
Niet gekeurde wagen rondrijden = 110€
Afhangkelijk van de rechter in het beste geval boete.... anders mischien nog rijverbod bovenop

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 10 dec 2010 11:39

maar mijn keuringsbewijs was vervallen... zodra ik de boete kreeg, heb ik direkt de auto laten keuren, want ik wist het echt niet. ik rijd al 15 jaar met de wagen en dit is het eerste wat ik voor heb... ,
Je ontvangt hier toch een uitnodiging voor van het keuringsstation? Weggesmeten?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”