Als voetganger door rood licht, aangehouden zonder pas

ganapathi tantra
Berichten: 1340

Re: Als voetganger door rood licht, aangehouden zonder pas

#31 , 30 nov 2010 12:41

Op het risico van een verwittiging te krijgen van een moderator of webmaster wil ik toch de harde lijn uitzetten.
Nu ja die harde lijn, ik hou mij in princiepe gewoon aan de feiten
ik snap niet goed waarom over zo'n voorval zoveel kan worden gediscuteerd.
Je bent duidelijk in de fout gegaan niks meer en niks minder
Al de rest is eigenlijk gepalaver dat niks wil betekenen om onder uw verantwoordelijkheid proberen uit te komen.
Het lijkt mij eerlijk gezegd eerder een vorm van misplaatste arrogantie maar we maken wel allemaal fouten
Ik begrijp zeer zeker dat u vragen hebt maar dit lijkt mij toch een zaak die vrij klaar en duidelijk is
Hopelijk dan ook dat een rechter u dat eens klaar en duidelijk kan maken dat hier niemand iets buiten uzelf
te verwijten valt.
M.i. krijgt u meer respect door als een volwassene uw fout te aanvaarden en er de last voor te dragen dan te
klagen over feiten die een andere allemaal in uw ogen verkeerd heeft gedaan terwijl ze gewoon hun werk deden.
Punt andere lijn
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#32 , 30 nov 2010 19:36

Politie hoeft zich ENKEL te legitimeren als zij bij u binnenkomen of als zij u in burger tegenhouden.
De rode armband is enkel om herkenbaar te zijn voor andere politiemensen
Zij moeten niet zeggen dat zij PV opstellen dat mag maar moet niet
En wat voor arrogante vragen zijn dat dan geweest?
Trouwens een PV inbreuk verkeer is of wordt geacht correct te zijn dus niet uw woord tegen dat van de politie. Als het PV later dan 10 dagen na vaststelling van uw werkelijke identiteit wordt verzonden heeft het niet meer de bijzondere bewijskracht.
Feit is rood licht en valse identiteit... wat het laatste betreft dat is correctioneel en dus een gewoon PV zonder bijzondere bewijswaarde.
Indien u zich niet correct behandeld voelt het staat u vrij een brief te schrijven met uw juiste identiteit natuurlijk naar vb comité P of algemene inspectie of intern toezicht?

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#33 , 30 nov 2010 21:39

Ik wacht nog altijd op het artikel dat het opgeven van een fictief adres strafbaar maakt :-)
Zijn naam was echt, het adres niet.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#34 , 01 dec 2010 23:27

niet bijhebben van I.K. is ook nog een wanbedrijf en hij heeft een valse geboortedatum opgegeven dus valse identiteit

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#35 , 02 dec 2010 10:33

Ja in het kader van de verkeerswet, maar reikt art. 231 Sw. zo ver?

"Art. 231. Hij die in het openbaar een naam aanneemt, die hem niet toekomt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van vijfentwintig [euro] tot driehonderd [euro], of met een van die straffen alleen."

Franciscus
Berichten: 38599

#36 , 02 dec 2010 13:24

Het is en en de overtreding voorbij rood licht gaan is een
geen identiteitskaart bij is twee
valse gegevens doorgeven is drie
En al die misdrijven staan los van elkaar.

En na de klacht bij comité P of zo kunnen de politieambtenaren een klacht met burgerlijke partijstelling indienen wegens laster en eerroof en lasterlijke aantijgingen.
Dat zou bij wijze van spreken trouwens standaard procedure moeten zijn

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#37 , 02 dec 2010 13:32

Er is geen discussie over die punten, behalve voor het gegeven van een vals adres, geboortedatum, etc.
Ik weet niet zeker of dat onder artikel 231 Sw. valt.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”