Als voetganger door rood licht, aangehouden zonder pas

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

Re: Als voetganger door rood licht, aangehouden zonder pas

#16 , 21 nov 2010 08:10

agenten of inspecteurs ... ik veronderstel dat ze in uniform waren ... wel dan zijn ze bevoegd.
Het opzoeken van wie u bent is -- controle Rijksregister ... met de gegevens van uw bankkaart.
controle naar bank met vraag gegevens van persoon .. kan zeer snel gaan.

PV voor rood licht en opgeven van valse identiteit dat is zo wie zo correctioneel voorkomen.
Het Pv rood licht kan u enkel aanvechten indien 'op tijd' verzonden ( is niet binnne die tijd aangekomen) met een procedure valsheid in geschriften en gebruik ervan door ambtenaren.
Reden: Gezien ambtenaren voor deze feiten beëdigde personen zijn heeft hun vaststelling 'iets' meer waarde dus kan enkel door bijzonder procedure worden aangepakt.

Naar mijn weten is er geen PV opgesteld, ze hebben enkel mijn naam en zogezegde woonplaats en geboortedatum genoteerd. Er is mij niets verteld van een PV.

Kunnen zij het geld van een eventuele boete van mijn bankkaart halen?
Neen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee
Berichten: 565

#17 , 21 nov 2010 10:17

TS pleit voor verzachtende omstandigheden na overtreding en beliegen van agenten in functie? En wat als ipv die twee agenten een auto je langs achter had gegrepen wegens het niet respecteren van de basisverkeersregels?
Ik denk trouwens dat agenten in het Brusselse het afgeleerd zijn van eerst vriendelijk te vragen en dan pas tot actie over te gaan. Als ze stop hadden geroepen, was u dan gestopt of had u het op een lopen gezet?

Tegenwoordig is de eerste reactie van mensen die overtredingen begaan, nagaan hoe ze die kunnen ontlopen. Het ware beter om geen overtreding te begaan lijkt me.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 21 nov 2010 11:17

[quote="Alyssa Malfoy1].: me vast gegrepen langs achter
2.: zich niet voorgesteld en/of gelegitimeerd
3.: me niet meegedeeld of ik een boete zou krijgen, ik leef de komende week dus in 'onzekerheid'
4.: arrogante vragen gesteld die niets bijdroegen tot het gesprek

.[/quote]


1- Leg dan klacht neer voor aanranding van uw eerbaarheid. :mrgreen:
2- Wilde je dat eerst een butler met een licht buiging hun naam en funktie omriep? :lol:
3- Mogelijks is dat al een straf op zich. :oops:
4- Was het vragen naar uw ID kaart en naam een arrogante vraag? :roll:

Probeer anders eens met uw valse naam en adresgegevens klacht neer te gaan leggen tegen deze agenten, of durf je dat niet? :cry:

Reclame

Alyssa Malfoy
Topic Starter
Berichten: 10

#19 , 21 nov 2010 11:23

150 euro??!! :? . Ik had ergens gelezen 50 euro...
Moest ik morgen een boete in de bus krijgen, dan mag ik deze toch op afbetaling betalen: 10 euro per maand ofzo?
Ik studeer nog en werk niet (tenzij dan babysitten).

Ik wou net antwoorden op iemand die had geïmpliceerd dat ik een vreemde was (ik vind die post niet meer terug). Voor de duidelijkheid: dat is niet zo, ik ben volledig blank, en vermijd in Brussel buurten waar veel vreemden zitten (wat de laatste tijd niet zo evident is jammer genoeg).

En nee, ik zou niet zijn weggelopen als ze stop hadden geroepen, ik zou immers niet ver geraakt zijn op mijn hakken denk k, en er lagen kasseien (dus ik moest sowiso al opletten voor mijn hakken).

En niet zeggen of ik een boete zou krijgen om de spanning erin te houden :evil: ...Mijn leven is geen thriller.

En als iemand de reden wil weten waarom ik doorliep: ik was net met mijn lief aan het bellen waarmee ik afgesproken had. We hadden al veel tijd verloren (in het verkeer), dus ik moest me haasten. Bovendien was duidelijk te zien dat ik aan het oversteken was: ik ben niet vlak voor een auto gelopen ofzo.

In ieder geval bedankt voor te antwoorden.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 21 nov 2010 11:29

En als iemand de reden wil weten waarom ik doorliep: ik was net met mijn lief aan het bellen waarmee ik afgesproken had. We hadden al veel tijd verloren (in het verkeer), dus ik moest me haasten. Bovendien was duidelijk te zien dat ik aan het oversteken was: ik ben niet vlak voor een auto gelopen ofzo.
.
Dus je was nog aan het bellen ook terwijl je overstak door het rood? En als er duidelijk te zien is dat je aan het oversteken was terwijl je het rode licht negeerde, moesten de auto's maar opletten en voor u stoppen? Wat een arrogantie zeg!!!!!

Alyssa Malfoy
Topic Starter
Berichten: 10

#21 , 21 nov 2010 11:33

[quote="Alyssa Malfoy1].: me vast gegrepen langs achter
2.: zich niet voorgesteld en/of gelegitimeerd
3.: me niet meegedeeld of ik een boete zou krijgen, ik leef de komende week dus in 'onzekerheid'
4.: arrogante vragen gesteld die niets bijdroegen tot het gesprek

.


1- Leg dan klacht neer voor aanranding van uw eerbaarheid. :mrgreen:
2- Wilde je dat eerst een butler met een licht buiging hun naam en funktie omriep? :lol:
3- Mogelijks is dat al een straf op zich. :oops:
4- Was het vragen naar uw ID kaart en naam een arrogante vraag? :roll:

Probeer anders eens met uw valse naam en adresgegevens klacht neer te gaan leggen tegen deze agenten, of durf je dat niet? :cry:[/quote][/quote][/quote]

2.: Neen, maar ze konden toch beginnen met: "Ik ben...., dit is mijn kaartje." En dan: "jij bent door het rood licht gelopen en blablabla..." In plaats van me zo hard te doen verschrikken dat ik niet meer na kon denken... :( .

3.: Ik hoop het, ik had namelijk geen idee dat er zelfs een boete stond op lopen door het rood licht, tot mijn lied me dit later zei. Daardoor dat ik ook niet zelf heb gevraagd of ik een boete zou krijgen.

4.: Neen, dat bedoelde ik niet. Maar ze vroegen: "Staan er in (dorp dat ik had opgegeven) geen lichten". Terwijl er toch in het kleinste dorp op zijn minst één licht staat :? , tenzij misschien niet altijd voetgangerslichten...Maar zoals ik zei: ik kon echt niet nadenken op dat moment.

Hmm,
dat is de reden waarom ik dacht dat ik beter geen klacht kon indienen. Ze hadden wel mijn echte naam, maar een vals dorp en geboortedatum (minderjarig). Dit laatste zouden ze kunnen beschouwen als 'liegen tegen de politie', en dat is dan weer een fout waarschijnlijk, waarop misschien zelfs weer een boete staat :cry: ...

Alyssa Malfoy
Topic Starter
Berichten: 10

#22 , 21 nov 2010 11:39

En als iemand de reden wil weten waarom ik doorliep: ik was net met mijn lief aan het bellen waarmee ik afgesproken had. We hadden al veel tijd verloren (in het verkeer), dus ik moest me haasten. Bovendien was duidelijk te zien dat ik aan het oversteken was: ik ben niet vlak voor een auto gelopen ofzo.
.
Dus je was nog aan het bellen ook terwijl je overstak door het rood? En als er duidelijk te zien is dat je aan het oversteken was terwijl je het rode licht negeerde, moesten de auto's maar opletten en voor u stoppen? Wat een arrogantie zeg!!!!!
Ik belde met mijn lief waarmee ik afgesproken had zoals ik in bovenstaande post heb uitgelegd.

Er was eigenlijk nog een hele groep mensen (stuk of 30 langs beide kanten) die allemaal wel stonden te wachten op het rood (dat maar niet kwam) :( . Ik heb wel echt gelopen, hoewel dat niet evident was op mijn hakken, om het verkeer niet te lang op te houden (hoogstens 10 seconden).

Ik had jammer genoeg niet gezien dat er agenten stonden :|...

Het was tevens niet mijn bedoeling arrogant te zijn, en ik vind het jammer als dat zo over is gekomen :oops: .

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#23 , 21 nov 2010 11:42

Is al die "bla bla bla" ter zijde echt noodzakelijk? Antwoord toch gewoon op zijn vragen.

Laat het gewoon voorbij gaan, zelfs al heb je zou je een boete krijgen.
Ja, het is een boete van 150 EUR. Dat is al meermaals geantwoord.
Neen, u mag die niet aan 10 EUR per maand afbetalen.
Je mag liegen tegen de politie. Je mag alleen geen valse naam opgeven, of dat daar ook een vals adres moet onder begrepen worden is een andere kwestie.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#24 , 21 nov 2010 12:26

Het was tevens niet mijn bedoeling arrogant te zijn, en ik vind het jammer als dat zo over is gekomen :oops: .
het enige dat je jammer vind is dat je gepakt werd

stel je eens een andere situatie voor
een auto rijdt door het rood terwijl hij aan het telefoneren is
hoe hard zou je roepen dat hij heel zwaar moet beboet worden?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Alyssa Malfoy
Topic Starter
Berichten: 10

#25 , 21 nov 2010 18:11

Het was tevens niet mijn bedoeling arrogant te zijn, en ik vind het jammer als dat zo over is gekomen :oops: .
het enige dat je jammer vind is dat je gepakt werd

stel je eens een andere situatie voor
een auto rijdt door het rood terwijl hij aan het telefoneren is
hoe hard zou je roepen dat hij heel zwaar moet beboet worden?
Tevens vind ik het spijtig dat zij zo arrogant was, het bevordert mijn vertrouwen in de politie niet :? .

Eerlijk gezegd zou ik me er buiten houden in die situatie. Ik ben niet iemand die zich met zulke zaken bezig houdt. Wat ik bijvoorbeeld erg vind, is dat moordenaars en verkrachters vaak geen of geen erge straf krijgen,...

Wat doet de politie wanneer je de boete van 150!!! € niet kan betalen?
Kan je dan bij het OCMW terecht?

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#26 , 21 nov 2010 18:29

Als je de onmiddellijk inning niet betaald wordt het proces-verbaal naar het parket gestuurd. Deze kan daarna een minnelijke schikking voorstellen (160 EUR) of de zaak rechtstreeks aanhangig maken bij de politierechtbank.

Veebee
Berichten: 565

#27 , 21 nov 2010 23:11

Als we zo gaan reageren, kan je het rechtssysteem afschaffen. Ik heb gisteren moeten blazen, moet ik mij nu verongelijkt voelen dat ze op dat tijdstip geen bandieten aan het oppakken waren?
Geef nu gewoon toe dat je een overtreding hebt begaan ZONDER verzachtende omstandigheden en schik je naar de straf die je eventueel zal opgelegd krijgen.

Maxiflo
Berichten: 4

#28 , 23 nov 2010 15:59

Tevens vind ik het spijtig dat zij zo arrogant was, het bevordert mijn vertrouwen in de politie niet :? .

Eerlijk gezegd zou ik me er buiten houden in die situatie. Ik ben niet iemand die zich met zulke zaken bezig houdt. Wat ik bijvoorbeeld erg vind, is dat moordenaars en verkrachters vaak geen of geen erge straf krijgen,...

Wat doet de politie wanneer je de boete van 150!!! € niet kan betalen?
Kan je dan bij het OCMW terecht?
en daar gaan we weer...

ten eerste is het altijd de schuld van een ander als een burger een overtreding maakt
ten tweede zouden wij ons beter bezig houden met moordenaars of verkrachters te pakken in plaats van de ooo zo onschuldige burger die nu voor één keer in zijn leven iets verkeerd doet.

Misschien zou het al helpen als de burger hem gewoon eens aan de regels houdt.
Ik veronderstel dat je je op school of op je werk ook aan de regels moet houden of je anders ook "gestraft" wordt?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#29 , 29 nov 2010 10:47

Ik vind de topic starter persoonlijk ook van een zeer grote arrogantie getuigen. Het begint al met de opmerking "normaal klop ik erop". Dus jij klopt op iedereen die je even bij de schouder neemt om je aandacht te trekken? Mooie houding heb jij!

Dus om op je vragen te antwoorden:
1. Neen, die agenten moesten zich niet legitimeren als ze in uniform waren.
2. Neen, iemand bij de schouder of arm nemen om de aandacht te trekken is niet strafbaar.
3. Neen, de opmerking "Heb jij nog nooit een rood licht gezien?" is niet arrogant. Het feit dat je het straal negeert kan immers de indruk opwekken dat je inderdaad niet WEET wat een rood licht is.

Verder:
1. JA, je bent strafbaar omdat je door het rood gelopen bent.
2. NEEN, je hebt er NIET goed aan gedaan een valse woonplaats op te geven.
3. JA, men kan makkelijk je ware identiteit achterhalen.
4. JA, valse identiteit opgeven aan agenten is een veel zwaardere overtreding dan door het rode licht stappen.

Ik hoop dan ook van harte dat men je enkel en alleen voor het opgeven van die valse identiteit een ferme boete aan je been lappen. Die agenten hebben NIETS verkeerd gedaan. In tegendeel, jij hebt zowat ALLES gedaan om ervoor te zorgen dat ze hun werk niet goed konden doen. En dan nog durven klagen ook...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#30 , 29 nov 2010 18:04

Ik wacht nog altijd op het artikel dat het opgeven van een fictief adres strafbaar maakt :-)
Zijn naam was echt, het adres niet.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”