Parkeerverbod voor garagepoort

joske_2010
Topic Starter
Berichten: 4

Parkeerverbod voor garagepoort

#1 , 13 okt 2010 09:28

Voor mijn garage is er een parkeerverbod. Ik woon naast een handelszaak.

Elke dag staan er vrachtwagens en auto's te laden en te lossen voor mijn garagepoort.

Mogen zij laden en lossen voor een garagepoort? of moeten ze dit doen waar er geen garagepoort is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie
Berichten: 164

#2 , 13 okt 2010 09:49

Is het parkeerverbod aangegeven door een verkeersbord E1 of E3?

Indien bij E1 mag er wel geladen en gelost worden (stilstaan) maar niet geparkeerd worden, indien E3 mag er niet geladen en gelost worden (niet stilstaan) en ook niet geparkeerd worden

joske_2010
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 13 okt 2010 09:53

bord is E1. Ik heb dus pech....en de mensen mogen een halve dag voor mijn poort dus laden en lossen.....verdorie.

Reclame

sheepie
Berichten: 164

#4 , 13 okt 2010 13:11

bord is E1. Ik heb dus pech....en de mensen mogen een halve dag voor mijn poort dus laden en lossen.....verdorie.
Als het laden en lossen een halve dag duurt, vrees ik dat je pech hebt.
MAAR: als ze bvb voor je poort staan, een tent afbreken en dan de tent laden, dan wordt dit niet aanzien als laden/lossen en overtreden ze dus het parkeerverbod. De tijd die nodig is om de tent af te breken wordt aanzien als parkeren. Ze moeten dus eerst de tent afbreken en dan mogen ze voor je poort staan om die afgebroken tent te laden.

Maar als ze bvb een ganse vrachtwagen goederen moeten laden/lossen (en dit neemt enige tijd in beslag) dan vrees ik dat je pech hebt. De duurtijd van laden/lossen is niet bij wet bepaalt.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 13 okt 2010 20:10

Het ogenblik dat ze de bestelbon gaan laten aftekenen wel DAN zijn ze aan het parkeren .
Een bon aftekenen is nl een handelsactiviteit en niet laden en lossen
Zij moeten zich ook dadelijk verplaatsen als u wil BINNEN of BUITEN rijden.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#6 , 15 okt 2010 20:45

2.22 Wegcode: ""Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken."

"De tijdsspanne die nodig is om te laden of te lossen kan van geval tot geval verschillen en moet dan ook in concreto worden beoordeeld, zodat de feitenrechter daar op onaantastbare wijze over beslissen kan. Lossen is soms me´e´r dan louter uitladen of op het trottoir kieperen. De verhuizer brengt de inboedel met een klimsteiger naar de gewenste verdieping, de leverancier van miswijn draagt de vino santo naar de sacristie, de brouwer rolt de biertonnen door het vossengat, de boer brengt de aardappelen naar de voorraadkelder, de pakjesbezorger belt aan en overhandigt de stukken na aftekening van de leveringsbon. 5. Het afladen van een glasraam kan soms uren in beslag nemen, het lossen van grind voor een bouwplaats gebeurt niet in een handomdraai (Corr. Turnhout 16 januari 1997, R.W. 1997-98, 1447, noot), het leegmaken van een verhuiswagen vergt meestal een hele voormiddag, een betonmolen loopt slechts langzaam leeg, wie een vleugelpiano aflevert is verplicht het toetsinstrument op de gewenste plaats te brengen en geen zinnig verkoper zou het in zijn hoofd halen de concertvleugel op de stoep achter te laten. Het gezond verstand zal uitwijzen of de tijd die verstrijkt tussen het halt houden en het wegrijden van het voertuig redelijkerwijze kan worden beschouwd als een los- of laadtijd. De wetgever heeft die beoordelingsbevoegdheid terecht aan de beradenheid van de politierechter overgelaten." (Pol. Brugge (10e k.) 1 december 2008 RW 2009-10, afl. 9, 374, noot ROES, T.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”