foute notering tijdelijk parkeerverbod?

gwuyts
Topic Starter
Berichten: 2

foute notering tijdelijk parkeerverbod?

#1 , 10 okt 2010 23:36

Vrijdagnacht plaatste ik mijn wagen in de provinciestraat in Antwerpen. Er stondeen tijdelijk prakeerverbod, maar het bord was naar de gevel gedraaid. Voor alle veiligheid ben ik de datum gaan checken en ik had de datum 10/10/2010 gelezen.

Toen ik zaterdag iets uit de auto wou halen was mijn wagen getakeld. Nogmaals het bord gaan checken en nu in volle daglicht zag ik dat er volgende notering stond: 09/10/10/2010

Die negen had ik dus niet gezien 's nachts. Nu is mijn vraag of ik dit zou kunnen aanvechten omdat het een onduidelijke notering is. Ik heb er een foto van genomen met m'n GSM om dit te kunnen staven.

Alvast bedankt voor de tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 10 okt 2010 23:47

U kan dat proberen, maar om geen mal figuur te slaan, wat gaat u dan aanvoeren wat er volgens u op het bord stond?

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 okt 2010 00:08

U kan dat proberen, maar om geen mal figuur te slaan, wat gaat u dan aanvoeren wat er volgens u op het bord stond?
Herlees de TS zijn post en je ziet het antwoord verschijnen.

Reclame

Lightning

#4 , 11 okt 2010 07:30

OK, k zal het anders zeggen. TS gaat met een foto van het bord de volgens hem onterechte takeling van zijn wagen aanvechten. Dus welke draai gaat hij eraan geven om uit te leggen dat er staat wat hij dacht dat er stond. "Ik had niet goed gekeken" zal namelijk weinig indruk maken.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 11 okt 2010 10:00

"Vrijdagnacht plaatste ik mijn wagen in de provinciestraat in Antwerpen. Er stond een tijdelijk prakeerverbod, maar het bord was naar de gevel gedraaid. Voor alle veiligheid ben ik de datum gaan checken en ik had de datum 10/10/2010 gelezen. "

Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb het laten voorkomen bij de politierechtbank. Mijn argumentatie was dat ik ervan uitging dat de borden gedraaid waren omdat de gebeurtenis waarvoor ze geplaatst waren (verhuizing bv) voorbij was en ze alleen nog opgehaald moesten worden. Een verkeersbord moet reglementair geplaatst zijn. Volgens de procureur stond het reglementair bij de plaatsing (door de politie) en bij het slepen (politie aanwezig), maar ik verklaarde dat dat best zo geweest zou zijn, maar dat ze anders stonden toen ik er parkeerde, waarschijnlijk omdat ze in de weg stonden voor de verhuizers. Ik ben meteen vrijgesproken en de stad heeft de takelkosten terugbetaald.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 okt 2010 10:18

TS kan aanvoeren dat hij er geparkeerd stond op 09/10/2010 en niet op 09/10/10/2010. TS wordt niet verondersteld om alle hersenkronkels van de uitvoerende macht te kunnen ontcijferen. En ja, waarschijnlijk zal men 9 en 10 oktober bedoeld hebben, maar dan hadden ze maar niet zo lui moeten zijn en dit fatsoenlijk moeten opschrijven.
Trouwens, heeft de TS een boete gekregen of is dit een vraagje voor het geval dat?

gwuyts
Topic Starter
Berichten: 2

#7 , 11 okt 2010 15:03

De politieagent bij wie ik de takelbon en het pv ging ophalen gaf zelf toe dat de tijdelijke parkeerborden eigenlijk een heel slecht systeem zijn omdat ze zo gemakkelijk kunnen verplaatst worden en dat er weinig controle op is of ze juist staan en of ze er ûberhaupt wel moeten staan. Kan men nu echt geen systeem verzinnen om deze onverplaatsbaar te maken. De huisnummers erop schrijven van waar tot waarhet verbod geldt zou misschien ook al veel helpen.

JJaques
Berichten: 4

#8 , 15 nov 2010 05:25

Op onderstaande link kan je lezen dat de vorm en kleur van verkeersborden bepaald is door een MB
Bij tijdelijke verkeersborden zoals in dit geval is dat nooit het geval en staat de duur van het verbod meestal op een A4'tje of een stukje kleefband.
Dit is in strijd met het MB en hier is ook reeds voor vrijgesproken.
http://wegcode.be/forum/showthread.php/ ... eersborden" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”