Parkeren voor moto garage?

eylis
Berichten: 8842

Re: Parkeren voor moto garage?

#16 , 04 okt 2010 15:46

nee, zo érg is het niet. Ik kan een volwaardige passagier meenemen én in mijn kofferruimte kan zoveel als in een middelgrote wagen.
Maar wel heel wendbaar voor kleine poortjes dus.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fantaflesdopke
Berichten: 14

#17 , 05 okt 2010 11:17

Beste Angelo,

Tijd voor een klein creatief projectje :twisted:

De dag dat hij weer eens voor je garagetje geparkeerd staat, bel je een vriend met een vierwielig traag voertuig (klein autootje mx. 45 km/uur) of quad. Die wil zijn wagentje veilig parkeren in je garage als hij bij je op bezoek komt. Want er wordt veel gestolen en beschadigd tegenwoordig...
En je belt de politie om te vragen de auto voor je garage te laten wegtakelen omdat je er niet in kan :mrgreen:

Als de buurman nog op tijd is om het takelen te verhinderen, is hij alleszins zeker op tijd voor een fijne boete foutparkeren :D
Volgens mij kan/mag je een voertuig voor je garagepoort enkel laten slepen als je reeds in de garage staat en er dus niet uit kan ...

Lightning

#18 , 05 okt 2010 11:34

Artikel 4.4 van de wegcode zegt:
4.4. Elke bestuurder van een stilstaand of geparkeerd voertuig moet dit verplaatsen zodra hij daartoe door een bevoegd persoon aangemaand wordt.

Weigert de bestuurder of is hij afwezig, dan mag de bevoegde persoon ambtshalve voor de verplaatsing van het voertuig zorgen.

De verplaatsing gebeurt op risico en kosten van de bestuurder en de burgerlijk aanprakelijke personen, behalve wanneer de bestuurder afwezig is en het voertuig reglementair is geparkeerd.

Zonder het optreden van een bevoegd persoon kan dit recht in dezelfde omstandigheden, niet door een weggebruiker uitgeoefend worden.

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#19 , 05 okt 2010 14:54

maar neen fantaflesdopke: ook als je in je eigen garage wil en er NIET in kan, kan je ook vragen om het obstakel te laten wegslepen.
Je kan immers het gebruik van je garage niet genieten door de pipo die voor je oprit staat....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”