administratieve kosten

johny01
Topic Starter
Berichten: 1

administratieve kosten

#1 , 16 sep 2010 14:33

Vraagje: Mijn leasingmaatschappij rekent mij administratieve kosten aan voor een wanbetaling van een PV. Is dit wettelijk. Ze hebben mij 10/6/2010 een middelijke schiking gestuurd. Deze had ik niet gezien wegens veel PV's. Dus 12/7 sturen ze een nieuwe en rekenen mij 10 euro admin kosten aan.

Dit gebeurde via mail.

Een extern bedrijf die op de kosten van een ander geld verdient dat gaat er bij mij niet in

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 16 sep 2010 15:30

Hmm, zij doen wel het werk om uit te zoeken op wiens naam de nummerplaat staat, brief opstellen, postzegeltje stampen, enz.

"Een extern bedrijf die op de kosten van een ander geld verdient dat gaat er bij mij niet in"... een beetje een kromme redenering.

Franciscus
Berichten: 38601

#3 , 18 sep 2010 13:47

Als de wagen op uw naam had gestaan was er geen probleem geweest en had u rechtsreeks afschrift Pv en boete gekregen.
Politie vraagt al lang dat voor leasingwagens net zoals gewone nplt onmiddellijk de eigenaar /gebruiker kan bekomen worden.. ik laat in het midden welke gevolgen het heeft dat politie NIET over deze info beschikt.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”