Parkeren op straat + liegen tegen politie

JorisBoris
Topic Starter
Berichten: 3

Parkeren op straat + liegen tegen politie

#1 , 13 sep 2010 14:37

Beste,

Zonder het hele verhaal uit de doeken te doen, wil ik gewoon 2 vragen stellen:

Parkeren op de openbare weg (waar het eigenlijk niet mag) met de 4 richtingaanwijzers actief.
1) Hoeveel kost zo een boete?

Als een politieagente je een leugenaar noemt.
2) Kan dit een boete opleveren?
3) Gezien dit onterecht was, kan ik dit aanvechten? En is zo een aanvechting wel aan te raden?

Met dank en vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 13 sep 2010 14:53

1 - parkeerovertreding
2 - 4 RA
ik zou zeggen € 100

Dan nog liegen wat heb je dan gezegd??
Kan eventueel als smaad worden opgevat.

U kan altijd de feiten ontkennen en dan zal de rechtbank daarover een oordeel vellen.
U kan een procedure wegens valsheid in geschriften en gerbruik ervan opstarten
De korpschef en comité P in kennis stellen.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 13 sep 2010 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

JorisBoris
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 13 sep 2010 15:07

Ik stond geparkeerd aan het districtshuis voor de aanvraag van een bewonerskaart.
Toen ik mijn wagen wilde verzetten omdat ik de politie had gezien, vroeg de agente in kwestie vroeg naar mijn identiteitskaart.
Deze had ik moeten afgeven voor de aanvraag van mijn bewonerskaart, dus ik stelde voor om mijn rijbewijs te tonen ter identificatie.

Ze noteerde mijn gegevens en vroeg hoe het kwam dat ik zonder identiteitskaart reed.
Ik legde uit dat deze binnen lag voor de aanvraag van een bewonerskaart, maar dat wilde ze zelf even verifiëren.
Ondertussen verplaatste ik mijn wagen naar een meer legale plaats.
Toen ik weer het distructshuis wilde binnenwandelen, kwam zij buiten en schold me uit voor leugenaar.

Ik stond perplex en vroeg haar vriendelijk naar uitleg.
Ze vertelde me dat mijn identiteitskaart inderdaad binnen lag, maar dat ik de zaken had verdraaid.
Kort daarop noemde ze me een leugenaar. Ik vroeg haar dan ook naar haar naam, omdat ik dit niet passen vond.
Haar antwoord was: "Die krijg u binnen enkele dagen in uw bus." en ze wandelde weg.

Nog steeds begrijp ik niet wat haar bezielde of wat ik verkeerd deed.
En ik ben altijd heel rustig en beleefd gebleven.
Echter, van een overtreding voor smaad kan ik maar moeilijk het tegendeel bewijzen aangezien ik alleen was.
Benieuwd wat me te wachten staat...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 13 sep 2010 15:26

en ook nog niet in bezit van identiteitskaart

en wat vond ze als ' de zaken verdraaid'?? wat was dat...

districtshuis ... waar ?

JorisBoris
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 13 sep 2010 15:38

Even voor alle duidelijkheid, ik had dus mijn identiteitskaart bij me.
Deze hadden ze echter juist gevraagd toen ik de procedures voor een bewonerskaart wilde afronden.
Maar op dat moment kwam de politie voorbij en ik wilde dus weten wat het probleem met mijn wagen was.

De loketbediende was dus nog bezig met mijn identiteitskaart, terwijl ik informatie wilde vragen bij de politieagente.

Na haar welgemeende "leugenaar", wilde ze geen verdere uitleg geven.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 13 sep 2010 17:46

Wat het probleem was wist u toch u stond foutief geparkeerd.
En neen u had uw I.K. NIET bij u deze lag binnen ... in huis of bij district dat doet er niet toe.
Elke politiebeambte draagt zijn naam op zijn uniform.
Wat was er 'verdraaid'?

WP002
Berichten: 1479

#7 , 13 sep 2010 22:56

http://www.comitep.be/complaint/klacht.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 18 sep 2010 13:49

En waar staat in de strafwet dat iemand een leugenaar noemen strafbaar is??

JohnD
Berichten: 3580

#9 , 19 sep 2010 18:41

1) Politie noemt identiteitskaartloze persoon leugenaar.
2) Identiteitskaartloze persoon is niet beedigd. Politie wel. Identiteitskaartloze persoon had kunnen vragen om die bewering op papier te zetten.
3) Er zijn geen getuigen
4) Lost case
5) Moet er nog zand zijn ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”