geflits waar er geen snelheidsbeperking staat

darkangel
Topic Starter
Berichten: 1

geflits waar er geen snelheidsbeperking staat

#1 , 02 sep 2010 16:47

hey, ik ben geflitst geweest aan 70km/h in snellegemsestraat in zedelgem, dit is volgens de overtreding bebouwde kom, maar er staat geen bord van snelheidsbeperking achter het kruispunt enkel een bord dat je terug mag inhalen dan is dit toch geen bebouwde kom?
kan ik mijn boete aanvechten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 02 sep 2010 17:15

Beste,

Bebouwde kom wordt slechts eenmaal aangegeven met bord F1 aan het begin en F3 aan het einde.
Als je niet moest weten hoe die borden eruit zien, op de volgende pagina zijn ze terug te vinden http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... 254-art71a" onclick="window.open(this.href);return false;
(er ook nog oude versies van het bord in omloop waarop het zwarte silhouet van huizen niet opstaat, maar die zijn eveneens nog geldig)

En bebouwde kom is dus 50km/h

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 sep 2010 17:24

hey, ik ben geflitst geweest aan 70km/h in snellegemsestraat in zedelgem, dit is volgens de overtreding bebouwde kom, maar er staat geen bord van snelheidsbeperking achter het kruispunt enkel een bord dat je terug mag inhalen dan is dit toch geen bebouwde kom?
kan ik mijn boete aanvechten?
in de veronderstelling dat dit document nog klopt:

Code: Selecteer alles

Artikel 1.- De grenzen van de bebouwde kom Zedelgem worden als volgt vastgesteld: - in de Snellegemsestraat: vanaf de woning nr. 135 ...
(dus wss vanaf nr 1 tot 135)
http://www.johanlingier.be/politics/inc ... _48423.doc" onclick="window.open(this.href);return false; (klik op 'annuleren' als het opspringt)

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 sep 2010 20:49

Even tussen de regels proberen te lezen.
U bent van de rand van de gemeente Zedelgem naar de plaats waar u bent geflitst gereden zonder dat u het bord F1 bent gepasseerd?

FrankV
Berichten: 277

#5 , 02 sep 2010 21:31

hey, ik ben geflitst geweest aan 70km/h in snellegemsestraat in zedelgem, dit is volgens de overtreding bebouwde kom, maar er staat geen bord van snelheidsbeperking achter het kruispunt enkel een bord dat je terug mag inhalen dan is dit toch geen bebouwde kom?
kan ik mijn boete aanvechten?

Ik heb de indruk dat rijschoolinstructeurs tegenwoordig de BH-regel in hun leerlingen stampen. BH = Borden om de Hoek.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#6 , 03 sep 2010 00:25

hey, ik ben geflitst geweest aan 70km/h in snellegemsestraat in zedelgem, dit is volgens de overtreding bebouwde kom, maar er staat geen bord van snelheidsbeperking achter het kruispunt enkel een bord dat je terug mag inhalen dan is dit toch geen bebouwde kom?
klein vraagje
u bent ouder dan 65 jaar?
anders heb je een examen moeten doen om je rijbewijs te halen en dat zou je toch beter moeten weten

een bord C37 heeft niks te maken met snelheid en nog minder met het afbakenen van BK
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”