parkeer retributie - bewijs opvragen enkel via rechtbank???

JJaques
Berichten: 4

Re: parkeer retributie - bewijs opvragen enkel via rechtbank

#16 , 09 nov 2010 16:31

Franciscus je bent een gelukkig man als het Parkeerbedrijf er mag controleren, dan doet men in ieder geval iets.
Waar ik woon zijn heel veel mensen en ook de winkeliers vragende partij voor een blauwe zone maar de burgemeester is
bang stemmen te verliezen. Het resultaat is dat de toeristen de betalende zone vermijden en bij ons in de buurt langdurig
komen parkeren. Soms moet ik 500 m of verder te voet naar huis als ik van mijn werk kom. De Politie komt bij ons niet controleren,
waarom ook, wij wonen slechts in een buitenwijk.
Als ik al eens een plaatsje bij mij in de buurt kan vinden is de kans groot dat ik de volgende morgen ingesloten sta.
Het feit dat men tussen 2 voertuigen 1 m moet laten is blijkbaar ook al iets uit de middeleeuwen, tegenwoordig is er niemand die daar
nog rekening mee houd, het belangrijkste is dat men zijn auto kan parkeren zonder dat het iets kost. Het feit dat men daarbij iemand anders hindert is van geen belang.
Wanneer gaat men hier, net als in het Verenigd Koninkrijk, de wielklem toepassen bij foutparkeren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#17 , 09 nov 2010 18:12

En bij ons heeft men dan ook nog bewonerskaarten.
Maar parkeerbedrijf komt niet na 19 uur en voor 08 uur en dan staat het vol.
Wij en onze buren moeten gemiddeld een maal per maand de politie bellen om een voertuig te komen takelen dat voor een van de garages staat en meestal dwars op een 50 cm van je voordeur.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”