Persoon vervoeren met "L"

jongen20
Topic Starter
Berichten: 12

Persoon vervoeren met "L"

#1 , 27 aug 2010 03:56

Beste

Op 23 november 2008 was er een pv opgesteld geweest voor het vervoeren van een minderjarige passagier ,ik was de bestuurder van die wagen en had ook nog mijn L op laten hangen.

1 jaar later (net iets minder dan een jaar) ben ik voor de politierechtbank moeten verschijnen en daar heeft de procureur een geldboete en rijverbod gevraagd en de politierechter heeft dat bevestigd.

Nu had mijn lokaal politiebureau 3 weken na de uitspraak gevraagd om mijn rijbewijs binnen te brengen en het vonnis te betekenen, maar bij aankomst waren ze mijn vonnis of dossier ,.. kwijt.

Inmiddels zit ik weer een jaar verder.

Mijn vraag , verjaart dit na 1 jaar ?
Omdat:Art68 Verkeerswet,

De strafvordering die het gevolg is van een overtreding van deze wet alsmede van de ter uitvoering ervan vastgestelde besluiten, verjaart door verloop van een jaar te rekenen van de dag waarop de overtreding is begaan; deze termijn bedraagt evenwel drie jaar te rekenen van de dag waarop de overtreding is begaan voor overtredingen van artikel 30, § 1 en §3, 33, 34, § 2, 35 en 37bis, § 1, 1° en 4° tot 6°.

en bij mij gaat het toch om artikel 30 paragraaf 2 ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jongen20
Topic Starter
Berichten: 12

#2 , 27 aug 2010 03:57

De rechter had trouwens niks gezegd over de geldboete en/of de duur van het rijverbod

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 aug 2010 07:44

Er is een verschil tussen de strafuitvoering en strafvordering.
Is het vonnis nooit aan jou betekend?

Art. 92 Sw:
"Correctionele straffen verjaren door verloop van vijf jaren, te rekenen van de dagtekening van het arrest of van het in laatste aanleg gewezen vonnis, of te rekenen van de dag waarop het in eerste aanleg gewezen vonnis niet meer kan worden bestreden bij wege van hoger beroep.
Indien de uitgesproken straf drie jaar te boven gaat, is de verjaringstermijn tien jaren."

Art. 93 Sw:
"Politiestraffen verjaren door verloop van een jaar, te rekenen van de tijdstippen, in het vorige artikel vastgesteld."

Ik weet niet op jouw inbreuk een overtreding is of een wanbedrijf.

Reclame

spijker
Berichten: 11

#4 , 27 aug 2010 11:20

overtreding

jongen20
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 27 aug 2010 14:03

ik heb het vonnis nooir gezien dus weet niet wat de hoeveelheid geldboete is enz

Lightning

#6 , 27 aug 2010 14:16

Nu had mijn lokaal politiebureau 3 weken na de uitspraak gevraagd om mijn rijbewijs binnen te brengen en het vonnis te betekenen, maar bij aankomst waren ze mijn vonnis of dossier ,.. kwijt.
En heeft de politie uw vonnis opnieuw opgevraagd zodat het alsnog betekend kon worden?

jongen20
Topic Starter
Berichten: 12

#7 , 27 aug 2010 16:02

niet dat ik weet , ik denk het niet want ik heb er niks meer van gehoord sinds december

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”