Dendermonde uitspraak : inlevering rijbewijs ?

therealcave
Topic Starter
Berichten: 2

Dendermonde uitspraak : inlevering rijbewijs ?

#1 , 23 aug 2010 14:43

Op 12 maart dit jaar werd door de politierechtbank een rijverbod van 6 weken tegen mij uitgesproken.
Ik wacht nog steeds op het effectief inleveren van mijn rijbewijs. Weet iemand hoe lang het op dit ogenblik ongeveer duurt in Dendermonde ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 23 aug 2010 14:55

Wanneer u, als straf, rijverbod wordt opgelegd, gaat dit in op de 5de dag nadat u op de hoogte wordt gebracht door de procureur des Konings. U dient zich, ten laatste de 4de werkdag dag na die kennisgeving, aan te bieden op de griffie van de rechtbank die het rijverbod heeft uitgesproken, met uw rijbewijs en uw identiteitskaart.

therealcave
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 aug 2010 15:08

Wanneer u, als straf, rijverbod wordt opgelegd, gaat dit in op de 5de dag nadat u op de hoogte wordt gebracht door de procureur des Konings. U dient zich, ten laatste de 4de werkdag dag na die kennisgeving, aan te bieden op de griffie van de rechtbank die het rijverbod heeft uitgesproken, met uw rijbewijs en uw identiteitskaart.
Lightning : bedankt voor je antwoord maar dat was niet echt mijn vraag. Ik vraag me af hoe lang het ongeveer duurt in Dendermonde alvorens de procureur de Konings mij op de hoogte gaat brengen om mijn rijbewijs in te leveren.

Het gaat hier om feiten die gebeurd zijn op 8 januari 2009, uitspraak was op 12 maart 2010 (15 maand later) ... We zijn ondertussen terug 6 maand verder en heb nog steeds niets gehoord ... noch van de boete, noch van het rijverbod. Ik weet niet hoe het bij andere mensen is, maar 6 weken rijverbod moet ik deftig kunnen inplannen. Ik werk op 65km van mijn woonst, niet bereikbaar met openbaar vervoer. Ik ga volledig akkoord met de feiten die men mij ten laste legt, en ik aanvaard ook de straf ... maar die onwetendheid vind ik niet eerlijk ...

Reclame

vrachtwagench18
Berichten: 5

#4 , 31 jul 2011 10:00

Onlangs ben ik veroordeeld in Aalst met een verbod tot sturen.

Ik heb kennis gehad via een brief van de advocaat een paar dagen na de veroordeling.

Een paar maanden later is de wijkagent bij mij geweest om mijn rijbewijs in te leveren. mits ik niet thuis was heb ik dit dan persoonlijk gedaan op het politiekantoor.

Daar heb ik dan te horen gekregen dat ik dan dit rijbewijs moet inleveren in Aalst bij de Griffie, binnen de 4 werkdagen.

Dus, de wijkagent of mischien een gerechtsdeurwaarde ga u wel in kennis stellen.

Hopend u hiermee van dienst te kunnen zijn.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”