Snelheidsovertreding: gevolgen van verstek?

Sheeboo
Topic Starter
Berichten: 5

Snelheidsovertreding: gevolgen van verstek?

#1 , 13 aug 2010 23:04

Hallo, ik moet verschijnen voor een zware snelheidsovertreding. Indien ik niet verschijn en mij ook niet door een advokaat laat vertegenwoordigen:
1. Zal de straf dan gemiddeld gesproken zwaarder zijn?
2. Heeft dit nog verdere gevolgen voor mij? (Vb. gevolgen bij recidive indien ik nogmaals tegen de lamp loop?)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 14 aug 2010 14:46

Kort: een van de gevolgen
U wordt bij verstek veroordeeld - U gaat op vakantie en verlaat ons land - aan de buitengrens van Schengen landen controleert men uw gegevens en u bent gesignaleerd - eventjes op zij en een uurtje later is alles opgelost - maar uw vlieger is wel weg.
Bij de signalering staat ook dat u rijverbod hebt - wel de politie zal dat onmiddellijk aan u betekenen - op dat ogenblik hebt u kennis van de feiten en binnen de 5 dagen dient u RB in te leveren - gezien vakantie doet u dat niet dus krijgt u nog een veroordeling bij wegens niet inleveren RB ....
ik vertel maar wat maar het zou maar eens waar moeten zijn.

Over de straf beslist ene rechter maar meestal zal bij verstek het vonnis 'iets' hoger liggen gezien de rechter zich alleen dient te baseren op de vaststellingen

Hera
Berichten: 57

#3 , 21 aug 2010 21:17

hij wordt niet veroordeeld bij verstek, zijn advocaat is aanwezig! geen enkel probleem dus.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 24 aug 2010 12:34

er staat: ... ook niet door advocaat laat vertegenwoordigen.
Bij vertegenwoordiging is er geen enkel probleem

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”