Werken en intrekking rijbewijs + vraag rechtsbijstand

bxl1985
Topic Starter
Berichten: 1

Werken en intrekking rijbewijs + vraag rechtsbijstand

#1 , 11 aug 2010 10:56

Binnen een paar maanden zal ik waarschijnlijk een brief krijgen om voor de politierechtbank te verschijnen ivm een snelheidsovertreding.
Ik verwacht een fixe boete en een intrekking van mijn rijbewijs.
Nu heb ik gehoord dat het mogelijk is om toch een toelating te krijgen om met de wagen naar het werk te gaan (bvb tussen 7 en 17h)
Is dat waar? Zijn er voorwaarden aan verbonden? Hangt dat af van de overtredingsgraad, goodwill van de rechter, feit dat dit de eerste overtreding is, ...?

Ik had ook een heel andere vraag.
In september verander ik van werk en krijg ik een bedrijfswagen; Uiteraard zal ik dus mijn huidige verzekering opzeggen.
Nu om voor de rechtbank te verschijnen wou ik gebruik maken van mijn rechtsbijstand.
Zal ik nog bij mijn huidige verzekeraar mogen aankloppen als de brief van het gerecht toekomt gezien de feiten zullen dateren van wanneer ik bij hun verzekerd was?

Graag jullie advies :)
Thx!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
spijker
Berichten: 11

#2 , 11 aug 2010 14:45

advocaat kan vragen intrekking rijbewijs te beperken tot het weekend, zodat u in de week nog kan gaan werken met uw voertuig

sheepie
Berichten: 164

#3 , 12 aug 2010 14:02

advocaat kan vragen intrekking rijbewijs te beperken tot het weekend, zodat u in de week nog kan gaan werken met uw voertuig
klopt, maar dit wordt door de rechter slechts in zeer uitzonderlijke gevallen toegestaan.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”