Uitvoeringstermijn voor het inleveren van het rijbewijs

Karel
Topic Starter
Berichten: 21

Uitvoeringstermijn voor het inleveren van het rijbewijs

#1 , 06 jul 2010 22:34

Drie maanden geleden uitspraak gekregen van de politierechter te Leuven voor een snelheidsovertreding dat ik mijn rijbewijs een week moet inleveren, maar ondertussen wacht ik nog steeds op de kennisgeving door de Procureur.

Omdat ik mijn rijbewijs na deze kennisgeving binnen de 4 dagen zal moeten inleveren, kan ik dus nog onmogelijk afspraken met mijn klanten regelen op verder dan dan een week tijd. Op deze manier wordt men extra gestraft doordat men geen vaste datum heeft voor het inleveren van het rijbewijs.

Hebben wij geen recht om te weten wanneer dit uiteindelijk zal komen, zodat we dit tenminste kunnen inplannen ?

Als een misdadiger een gevangenisstraf krijgt, kan deze dan ook uitgesteld worden tot er ooit een plaats vrijkomt in de gevangenis ? Dit lijkt me toch een of andere schending van de grondwet / rechten van de mens ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 08 jul 2010 12:42

Doe eens navraag bij uw kwartierinspecteur hoever het zit met het dossier.
Maar idd tss uitspraak en vordering kan een termijn zitten vb u had in beroep kunnen gaan.
Is het vonnis al betekend??
Van vonnis naar uitvoering ( weer een periode)

BVBVBVBV
Berichten: 6

#3 , 13 aug 2010 21:06

Dat kan 2 maanden na de uitspraak duren tot zelfs een jaar. Heb het allebei meegemaakt. Is kwestie van wachten tenzij je mss idd kunt horen hoe ver ze staan met uw zaak. Maar dan zullen we wss weer een antwoord geven dat ze dat nog niet zeker kunnen zeggen enz...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”