Toch niet te snel gereden?

Maxke
Topic Starter
Berichten: 22

Toch niet te snel gereden?

#1 , 28 jun 2010 10:32

Besten,

Ik ben geflitst geweest na een kruispunt en voor een C43-bord (30km/uur) met een snelheid van 49 km/uur.
Vervolgens vroeg ik mijn dossier op met o.a. een foto. De politie vertelde me dat ik deze opgestuurd kreeg....
ik kreeg niets toegestuurd.
Twee jaar later krijg ik te horen dat ik naar de politierechtbank moet én dat ik mijn dossier kan gaan inkijken bij de griffier.

In het dossier staat waarom er daar geflitst werd:
- spelende kinderen (ik ben geflitst om 6u50 's ochtends, geen lopende ziel op straat)
- sluipweg omdat er op een parallelle weg werken waren (de zone waar je 30 mocht rijden was slecht 100m lang!! Waarom mocht
je een paar meter verder terug 70 rijden?)

Kan ik een boete krijgen als ik na een kruispunt voor een C43-bord geflitst ben?

mvg,

Max

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 28 jun 2010 12:26

C43 Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
- De vermelding "km" op het verkeersbord is facultatief.
Onder het wettelijk begrip "kruispunt" wordt de ruimte aangeduid die, over de gehele breedte van de betrokken samenlopende wegen, wordt begrensd door de denkbeeldige verlengden van de gevels of afsluitingen van de gebouwen of van de gronden die langs de openbare wegen zijn gelegen op de plaats waar deze samenkomen of in elkaar overgaan (1). (1) Cass., 14 maart 1989, A.C. 1988-89, AR nr 2578, nr 396.
als je dus niet in een snelheidszone reed, en op de foto staat je voertuig tussen het kruispunt en de C43 dan zou er normaal gesproken geen probleem mogen zijn
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”