geflitst in zone 30 op "ZONDAG"

sperwer
Berichten: 1155

#16 , 03 okt 2006 07:22

Ierdereen weet dat er juist op die dagen extra gecontroleerd word juist omdat er op die dagen de meeste overtredingen gebeuren.

Snelheidscontroles op autoloze dagen is ook niet rendabel, iedereen weet dat er dan niet gereden word.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#17 , 03 okt 2006 09:24

Erg offtopic, maar ik kan het even niet laten: je zorgt er nu meteen ook nog voor dat ik me ook schaam, kobbie. Ik ben namelijk ook motorijdster. Wat bedoel jij nu toch eigenlijk te zeggen dat het de zaken minder erg zou maken omdat je met de moto reed? Kan je daarmee dan geen kindjes of oma's of... doodrijden, denk je? Het is net door motorijders die zo redeneren dat elke motorijder moet blijven opboksen tegen de "auto is koning"-mentaliteit.

Het maakt het eigenlijk zelfs nog erger. Met een moto, hoe goed je er ook mee kan rijden, ga je gemakkelijker uit de bocht, slip je gemakkelijker en ga zo maar door. Ik hoop alleszins dat jij bij zo'n slide nooit een voetganger, fietser,... zal meesleuren. 84 op een plaats waar 30 mag en dat met een moto... totaal onverantwoord. Zoek dus liever geen excuses meer en geef gewoon toe dat het echt niet kon. Leer er iets uit.

Ik kan het geloven dat de politie dan extra controleert voor dergelijk mototreffen hoor. Tis blijkbaar nodig.

kobbie
Topic Starter
Berichten: 20

#18 , 04 okt 2006 02:07

Ik zal het nooit meer doen, duizend maal :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Reclame

dieke
Berichten: 1299

#19 , 04 okt 2006 08:12

aaah vwala... terug vriendjes? :-)

kobbie
Topic Starter
Berichten: 20

#20 , 17 okt 2006 23:00

Dus van het horen zeggen van de zone 30 het uur vast te leggen klopt maar wordt niet doorgevoerd.
Ok ik ben in overtreding geweest maar het gaat hier om een baan van minstens 12 m breed.
De weg dat aangeduid is heel lang aan 30 km. Ok 84 moest ik nu ook niet doen.
Ik ben natuurlijk de dupe van mijn impulsiviteit om mijn vrienden bij te halen alsof ik ze ging kwijt spelen.
Maar ik ben er zeker van dat deze melkkoe gebruikt zal worden om de kas te vullen.
En de mensen die zeggen die het niet zullen tegenkomen zou ik in aller eerlijkheid de waarheid eens weten als het gebeurd.
Pas op mijn vriendin zei ook eens dat ze bij het binnenrijden van onze gemeente altijd oplet.
Ter controle zat ik eens naast ze bij het binnenrijden en ik moest ze toch terecht wijzen dat ze ook erop zou staan.
Opletten als je RONSE nadert!!!!!
Pas op als ze niet meer gaan kunnen flitsen op de opgelegde snelheid .
Dan gaan ze gewoon de max snelheid aanpassen.

Iedereen zal de kas sponsoren.

Kobbie

kobbie
Topic Starter
Berichten: 20

#21 , 29 apr 2007 10:07

Het verdict is gevallen in Oudenaarde 275 euro boete en 10 dagen rijverbod.
Is te doen .

citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#22 , 03 jun 2007 17:45

dan heb je geluk gehadt ik in zone 30 geflits aan 67 km
rechtbank brugge 8 dagen rijverbod boete 642 euro

de boete op zich was 462 euro
de rest was gerechtskosten en speciaal fonds.
Vind het veel voor de eerste keer dat ik naar de rechtbank moet voor een overtreding,ik vind het geldklopperij

kobbie
Topic Starter
Berichten: 20

#23 , 03 jun 2007 17:51

gelijk heb je. Want hoeveel keer overtreed je de wet niet.
Ik redeneer nu zo hoeveel keer heb je al de wet overtreden zonder gepakt te zijn.
Het is geldklopperij zeker en vast en alleszins voor mensen die het zuur verdiend hebben de centjes.
Ze gaan vlugger buiten dan ze binenkomen.
kobbie

Heye
Berichten: 468

#24 , 04 jun 2007 00:29

Ze gaan vlugger buiten dan ze binenkomen
Weet dat ge daar zelf voor verantwoordelijk bent, zowel voor het ??n als voor het ander.
Het is geldklopperij zeker en vast en alleszins voor mensen die het zuur verdiend hebben de centjes.


De regels zijn er, pas U aan!

Ik vindt dit nogal goedkope opmerkingen wanneer men spreekt over geldkopperij, en ze zoeken overtredingen. Nee er zijn nu ??nmaal wetten hou U eraan en uw mentaliteit zal veranderen.

Met vriendelijke groeten
Heye andy

kobbie
Topic Starter
Berichten: 20

#25 , 04 jun 2007 07:51

Ieder zijn mening!

citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#26 , 04 jun 2007 23:33

[er zijn nu ??nmaal wetten hou U eraan en uw mentaliteit zal veranderen.]


eens zien als je een gemiddelt van 12-14 uur per dag op de weg bezig ben om je boterham te verdienen,zien als jij geen fout maakt.
Tenslotte maak ik een gemiddel van 100 000 km per jaar,dus ben ik geen groentje op de weg.

Heye
Berichten: 468

#27 , 05 jun 2007 02:15

Citroentje,

100000 km per jaar?Ga dat vertellen tegen kleuters of zo h?, komaan. Ik heb gewerkt als nationaal vertegenwoordiger en kwam amper aan 62000km per jaar.Onze patrouilles, halen nationaal, ik spreek van 24/24 5 dagen op 7, 73.325 km / jaar.

Geen zeverij verkopen h?.

Ten slotte hoe meer je op de baan bent hoe meer je, je aan de regels moet houden en geen fouten KAN permitteren, of het kost je, je rijbewijs.

Laat het bluffen dus zo, en ik herhaal "er zijn nu ??nmaal wetten hou U eraan en uw mentaliteit zal veranderen."

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Gepluimde huurder
Berichten: 24

#28 , 05 jun 2007 09:52

Geen zeverij verkopen h?.
pardon! Mijn man reed er vorig jaar 104000 km en dan had hij ook nog 3 weken verlof extra omdat ons dochtertje overleed. Hij rijd nationaal dus het is wel degelijk mogelijk! dus zeverij hoeft het echt niet te zijn!

Dat jij het niet haalt wil niet zeggen dat een ander het niet haalt!

Wesley
Berichten: 294

#29 , 05 jun 2007 10:59

De oorsponkelijke vraag is voldoende beantwoord.

Gezien de richting dat deze topic neemt...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”