geflitst in zone 30 op "ZONDAG"

kobbie
Topic Starter
Berichten: 20

geflitst in zone 30 op "ZONDAG"

#1 , 01 okt 2006 21:23

Ik ben in een zone 30 op zondag geflitst geweest aan 84 km/u.
Inderdaad veel te snel, wij reden in kolonne van een man of zes.
Op de foto sta ik alleen. Er is maar ??n die geen PV in de bus gehad heeft.
Wat zijn de gevolgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 02 okt 2006 09:32

hier kan je zien wat te verwachten

ik denk echter dat je er naast een boete ook een bezoek aan de rechtbank en een rijverbod zult aan overhouden
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 02 okt 2006 09:39

Laatst gewijzigd door Lex op 02 okt 2006 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 02 okt 2006 09:40

Link werkt bij MIJ niet!

kobbie
Topic Starter
Berichten: 20

#5 , 02 okt 2006 10:35

heel interessant in die mate....
Vraagje was er geen wetgeving die zei dat zone 30 niet telt op zondag?
Of is dit enkel een voorstel geweest?

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 02 okt 2006 10:46

En waarom zou een zone 30 niet gelden op zondag?

kobbie
Topic Starter
Berichten: 20

#7 , 02 okt 2006 13:17

Waarom omdat de zone 30 op zondag en weekdagen na 19 uur geen enkele zin heeft .
Wel is het een handige manier om de Politiekas te vullen.

sperwer
Berichten: 1155

#8 , 02 okt 2006 14:46

Scholen worden ook voor andere zaken gebruikt dan enkel voor het lesgeven tijdens de schooluren.
En de kinderen die delen nemen aan deze activiteiten hebben volgens de wet evenveel recht op verantwoordelijke autobestuurders als de kinderen die enkel school lopen.

Dus voor je schrijft dat de zone 30 geen zin hebben op zondag en na 19 uur in de week eerst nadenken. Muziekschool duurt tot 21.30 voor de kinderen van het middelbaar.
En turnkringen oefenen met hun groepen tot 21.00 uur. en deze oefenen ook op zondag.

dieke
Berichten: 1299

#9 , 02 okt 2006 15:57

Kobbie heeft nochtans gelijk als hij hier ergens over gehoord heeft. Er is wel degelijk in het nieuws geweest dat Landuyt vond en als richtlijn aan de politiediensten gaf om na 19 u en in de weekends niet meer te flitsen in een zone 30. Het is weer zoiets typisch Belgisch en dus omslachtig en zeker niet eenduidend. (Een even grote grap dus als de nieuwe richtlijnen rond kinderzitjes, ik zal hierover een nieuw topic openen:-))

Maar dat is dus maar een uitspraak geweest kobbie en zeker geen wet. De politie mag dus nog altijd eens wanneer flitsen in een zone 30.

En trouwens, ik begrijp enerzijds je frustratie want hoewel ik zelf kinderen heb, vind ik een zone 30 ook idioot. Niet wanneer ze georganiseerd is zoals aan mijn zoontjes school: met borden die ze aan en uit kunnen zetten. Maar op een zondag lijkt er mij toch ook geen activiteit te zijn aan de meeste scholen. Nu ja, op zondag zit de baan toch vol met zondagsrijders dus een wet die zone 30 nietig zou maken op zondag zou toch niet veel uithalen.

Maar nu anderzijds: 84 in een zone 30 en dat met 6 wagens? Jullie moesten je allemaal doodschamen en verdienen in mijn ogen elke boete die jullie toekomt. Dat is maar eventjes 54 per uur te snel. In de buurt van scholen zijn meestal ook winkels e.d. Het zal maar mijn oma geweest zijn die op zondagochtend op haar gemakje de straat wou oversteken om naar de bakker te gaan...

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#10 , 02 okt 2006 16:06

In de buurt waar ik woon zijn twee scholen en een kerk...hier staan DIGITALE verkeersborden!

Op zondag(morgen) is het er ook zone 30!
Dit is (mijns inziens) wat Landuyt bedoelde!

dieke
Berichten: 1299

#11 , 02 okt 2006 16:44

digitale verkeersborden! Die bedoelde ik natuurlijk ook, vind ik erg zinvol!

Landuyt bedoelde echter wel duidelijk dat hij van mening was dat het voor politieagenten de laagste prioriteit zou moeten zijn om te gaan staan flitsen in "vaste" zones 30 rond scholen op weekdagen na 19u en in de weekends. Dat heeft kobbie dus niet zomaar ergens horen vliegen, ik heb het namelijk ook gehoord :-)

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#12 , 02 okt 2006 18:24

Landuyt bedoelde echter wel duidelijk dat hij van mening was dat het voor politieagenten de laagste prioriteit zou moeten zijn om..
De laagste prioriteit wil daarom nog niet zeggen dat men zijn voeten aan het verkeersreglement moet vegen.

En zoals U zelf al aangaf, het gaat niet om een paar km teveel.

dieke
Berichten: 1299

#13 , 02 okt 2006 20:15

Ben ik volledig met je eens, Lex. Ik schrijf ook dat hij gelijk heeft als hij zegt dat hij hierover iets gehoord heeft. Niet dat ik vind dat hij gelijk heeft dat hij zo hard rijdt! Lijkt me toch een groot verschil :-)

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#14 , 02 okt 2006 21:01

Link werkt bij MIJ niet!
ligt aan je firewall
ik heb hetzelfde probleem, en als ik hem even uitzet gaat het wel
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

kobbie
Topic Starter
Berichten: 20

#15 , 02 okt 2006 22:07

Het gaat hier wel over een kolonne motorfietsen.
Akkoord de snelheid was te snel en ik reed gemiddeld niet continu zo snel .
Ik wilde nml. mijn vrienden bijhalen aangezien ik de laatste was.
Stom van mij maar spijt komt te laat.
Maar uitgerekend op de dag dat het motortreffen samenkwam hebben ze geflitst.
Dat is in mijn ogen wel het onderste uit de kan halen.
Ja het is verkeerd van mij.
Een ander vb. er is communiefeest in de gemeente.
De zaterdag om 14 u , de mis loopt vol en de mis duurt wat langer, de blauwe zone kaart verloopt.
Wat doet de prive firma die boete uitschrijven: heel de parking krijgt een bekeuring , kassa kassa.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”