wetgeving ondernemingen --- ik weet het niet van buiten en kan het nu niet opzoeken
maar een ondernneming mag werken tussen 6 uur en 20 uur daarbuiten is ze gesloten of ze moet een toelating hebben om daarna ook nog open te zijn.
Het leveren - laden en lossen van goederen is verboden voor 05 uur ... dat is trouwens het grote probleem vb in de haven van Antwerpen - als het zou mogen dan was het al lang een feit.
Dat wil dus ook zeggen dat die firma 's nacht personeel heeft rondlopen ...
via zoekrobot nachtleveringen wetgeving
Het hangt veel af van
1 - wat staat in die firma haar vergunning
2- staan die vrachtwagens op de openbare weg of op eigen parkeerterrein.
3- rijden die binnen in een magazijn.
4- moeten ze steeds in en uit via dezelfde poort/plaats enz
..
wat zegt de milieupolitie van Aalst -
Ps vraag desnoods EERST wat info bij de milieupolitie van Antwerpen via
http://www.politieantwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false; -- daar zitten enkele experten die u zeker willen helpen.
Milieu en Geluid
Everaertsstraat 105
2060 Antwerpen T: 03- 690.09.52
F: 03- 690.09.90
PDF]
BESTUFS
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML-versie
Nachtleveringen zijn leveringen aan winkels in de bin- nenstad tijdens de nacht. ... Het verbieden van nachtleveringen kan voor goede- ...
http://www.bestufs.net/download/.../Dut ... _Guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; - Vergelijkbaar
AP/41 - Onderzoeksproject
Daarnaast zal ook de juridische context van nachtleveringen behandeld worden. Dit omhelst het bestuderen van wetgeving over arbeidsomstandigheden, ...
http://www.belspo.be/belspo/fedra/proj.asp?l=nl.." onclick="window.open(this.href);return false;. - In cache - Vergelijkbaar
De problematiek van de (versnipperde) wetgeving op laden en lossen in Vlaanderen houdt ook de handelaars bezig. In de steden zijn laad- en lostijden vaak beperkt tussen 6 en 10 uur, midden in de spits dus. Handelaars met eigen laad- en loskaaien hoeven zich niet aan deze limiet te houden, maar mogen van de gemeentes vaak ’s nachts niet laden en lossen. De verschillende gemeentebesturen hebben over laden en lossen bovendien verschillende regelingen. Voor vrachtwagens die werken voor winkelketens en die elke dag een paar gemeenten aandoen, is het daarom telkens weer puzzelen om binnen de wettelijke tijden hun waar te laden en te lossen. Deze wettelijke tijden zijn bovendien vaak niet compatibel met de meest economische manier van leveren, laat staan met de meest ecologische.
Het voorstel om nachtelijk vrachtverkeer te stimuleren, is daarom ook voor Fedis positief. Nachtleveringen kunnen het aantal vrachtwagens overdag flink verminderen wat op zijn beurt het aantal files kan reduceren. Leveringen gebeuren bovendien met een minimum aan personeel zodat ook op het vlak van tewerkstelling geen ingrijpende aanpassingen nodig zijn. Fedis vraagt dat de huidige regeling van de laad- en lostijden versoepeld wordt zodat vrachtwagens op de minst drukke momenten hun leveringen kunnen doen.’s Nachts dus, maar zeker ook overdag na 10 uur, wanneer de spits voorbij is. Een betere samenwerking op federaal, regionaal en gemeentelijk niveau wat betreft de modaliteiten van nachtverkeer moet er verder voor zorgen dat het ook in de praktijk haalbaar is.
De sector investeert intussen in de ontwikkeling van vrachtwagens die minder geluidshinder veroorzaken. Zo zijn elektrisch aangedreven vrachtwagens stil en schoon. De technologieën daarvoor zijn echter bijzonder duur en voorlopig niet rendabel voor de handelaars. Fedis vraagt dat bedrijven die investeren in dergelijke technologieën daarin financieel gesteund worden door de overheid. Dat naar analogie met de reeds bestaande steun van het Vlaamse gewest voor bedrijven die vrachtwagens aanschaffen met milieuvriendelijke Euro 5-motoren.
Baudouin Velge
Gedelegeerd bestuurder