Graag even julie mening

Von schnee
Topic Starter
Berichten: 1

Graag even julie mening

#1 , 05 jun 2010 10:57

Toen ik gisterenavond tijdens een alcoholcontrole moest blazen, blaasde ik positief: 0.24 promille
Dus 0.02 promille te veel normaal is dit gewoon een boete van 137.5 euro maar omdat ik pas begin november 2 jaar eigenaar ben van mijn rijbewijs moet dit via een magistraat
passeren.
Dus bij deze is mijn vraag wat mijn vonnis waarschijnlijk zal worden?
Al moet ik wel zeggen dat dit mijn eerste verkeersovertreding is in 2 jaar.

Graag jullie meningen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 07 jun 2010 17:24

zoek zelf eens op via website http://www.wegcode.be" onclick="window.open(this.href);return false; -

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 07 jun 2010 17:27

"De rechter moet het verval van het recht tot sturen uitspreken en het herstel van het recht tot sturen minstens afhankelijk maken van het slagen voor het theoretisch of praktisch examen indien hij veroordeelt wegens een overtreding begaan met een motorvoertuig die tot een verval van het recht tot sturen kan leiden en de schuldige sinds minder dan twee jaar houder is van het rijbewijs B." (art 38, §5 Wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer)

Reclame

Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#4 , 12 jun 2010 08:20

Trouwens, je blies 0,24 mg/l UAL en dus 0,55 promille.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”