zaak geseponeerd: verzekering wil kosten recupereren.

bierflesdopke
Topic Starter
Berichten: 7

zaak geseponeerd: verzekering wil kosten recupereren.

#1 , 04 jun 2010 22:48

Hallo,
Ik heb het volgende voor: Vorig jaar een ongeval gehad met een fietser.
de zaak is een paar maand later geseponeerd geweest (weet ik van mijn advocaat).
Nu kreeg ik 2 berichten van de verzekering:
1) dat blijkt dat ik in fout ben en dat ze de kosten zullen terugvorderen, tenzij ik binnen 10 dagen kan bewijzen dat dit niet zo is en dat de tegenpartij in fout is.
2) dat in dit stadion van de zaak een advocaat niet nodig is, en mijn verzekering rechtsbijstand dus niet geldig is, en ik deze zelf zal moeten betalen.
Ikzelf heb geen van deze brieven gekregen, kreeg een kopie van mijn advocaat. In deze brieven stond dat ik wel een kopie ging krijgen, maar tot nu toe nog niets.

Beide zijn bij dezelfde firma verzekerd.

Kan dit zomaar, of is dit proberen, aangezien de tegenpartij hoogst waarschijnlijk al vergoed is voor de kosten (dit was een zwakke weggebruiker)
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 04 jun 2010 23:08

Hallo,
Ik heb het volgende voor: Vorig jaar een ongeval gehad met een fietser.
de zaak is een paar maand later geseponeerd geweest (weet ik van mijn advocaat).
Nu kreeg ik 2 berichten van de verzekering:
1) dat blijkt dat ik in fout ben en dat ze de kosten zullen terugvorderen, tenzij ik binnen 10 dagen kan bewijzen dat dit niet zo is en dat de tegenpartij in fout is.
2) dat in dit stadion van de zaak een advocaat niet nodig is, en mijn verzekering rechtsbijstand dus niet geldig is, en ik deze zelf zal moeten betalen.
Ikzelf heb geen van deze brieven gekregen, kreeg een kopie van mijn advocaat. In deze brieven stond dat ik wel een kopie ging krijgen, maar tot nu toe nog niets.

Beide zijn bij dezelfde firma verzekerd.

Kan dit zomaar, of is dit proberen, aangezien de tegenpartij hoogst waarschijnlijk al vergoed is voor de kosten (dit was een zwakke weggebruiker)
Alvast bedankt.

Wat voor kosten zou u moeten terugbetalen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jun 2010 11:20

Zou het kunnen dat bericht 1 afkomstig is van de verzekering van de tegenpartij (die toevallig ook wel uw verzekeraar kan zijn) en bericht 2 van uw eigen rechtsbijstandverzekering?

Anders begrijp ik bericht 1 niet.

Reclame

bierflesdopke
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 05 jun 2010 13:11

Hallo,
Bericht 1 zou kunnen van de tegenpartij komen.
Bericht 2 van de eigen verzekering.

Intussen heb ik een update ontvangen: bericht 2 was te snel verstuurd. Mijn advocaat mag me wel verdedigen.

Wat er nu gaat gebeuren: volgens mijn verzekeringsagent gaat men nu bekijken welke partij fout heeft aan het ongeval, zodat ze kunnen zien welke verzekering eventueel omhoog zal gaan.

Schade aan de tegenpartij zijn stukken aan de fiets.

Blijkbaar heeft men de tegenpartij al vergoed, aangezien er foto's van de herstelde fiets op internet staan, van maanden na het ongeval.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jun 2010 13:36

Blijkbaar heeft men de tegenpartij al vergoed, aangezien er foto's van de herstelde fiets op internet staan, van maanden na het ongeval.
Betrokkene kan zijn fiets ook hersteld hebben zonder vergoed te zijn. Als er betwisting is over de aansprakelijkheid ga je toch geen maanden of jaren zonder fiets of auto blijven, maar laat je die herstellen eenmaaal de schade na expertise werd vastgesteld.

bierflesdopke
Topic Starter
Berichten: 7

#6 , 06 jun 2010 23:10

Blijkbaar heeft men de tegenpartij al vergoed, aangezien er foto's van de herstelde fiets op internet staan, van maanden na het ongeval.
Betrokkene kan zijn fiets ook hersteld hebben zonder vergoed te zijn. Als er betwisting is over de aansprakelijkheid ga je toch geen maanden of jaren zonder fiets of auto blijven, maar laat je die herstellen eenmaaal de schade na expertise werd vastgesteld.
Volgens diezelfde site en commentaar op de foto's, gaat het om een reserve-fiets.
nuje, echt bewijs is dit niet, maar er staan ook foto's bij van de brokken.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”