politierechtbank

matthias
Topic Starter
Berichten: 12

politierechtbank

#1 , 04 jun 2010 18:55

ik moet voor de politierechtbank verschijnen voor door een rood licht te rijden nu ben door het oranje gereden omdat ik met iemand anders zijn wagen reed en iemand achter mij niet wou stoppen als ik zou gestopt zijn zou die vanachter in de auto gereden zijn mijn begeleider zij rijdt maar door want anders hebben we hier prijs kende die persoon niet want dat was een kennis van iemand nu dat is een overtreding derde graad en heb geen minnelijke schikking gekregen moet ineens voorkomen in die straat is een ziekenhuis en een school dus daar rijdt je zowiezo trager nu beweren die agenten ook nog dat ik tegen 80 k/u door een bocht van 90 graden ben gevlogen ik moest aan dat ziekenhuis zijn in die straat en de agenten beweren dat ze mij niet konden volgen heb maar 50 meter verder gereden dan dat licht dus dat snap ik al helemaal niet nu daar over waar kan ik mij aan verwachten aangezien ik met een voorlopig reed een begeleider dat ik niet ken en er beschuldigingen zijn die in werkelijkheid niet mogelijk zijn behalve als je een autocoureur bent nu heb ik al vernomen dat ik voor de politierechter menheer d'hondt moet verschijnen dus vrees ik dat ik het ergste kan verwachten zeker .
gelieve jullie advies te krijgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 28 jul 2010 22:35

De persoon die achter u reed, moet kunnen stoppen volgens het verkeersreglement.
Zeker als u beweert door het oranje licht te zijn gereden...
Je uitleg komt dus eerder over als een goedkope uitvlucht zoals éénieder ze zou verzinnen.

De rest van je verhaal wordt daarmede onderuit gehaald en valt dan zeker moeilijk te verdedigen tegenover de versie van politie.
Ik vrees dan ook dat je begeleider jouw versie zal moeten getuigen wil het enigzins geloofwaardig klinken.
Handige documenten voor Personenrecht

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 31 jul 2010 17:25

Voorbij het oranje licht rijden is evenzo een zware overtreding.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 31 jul 2010 19:44

ik moet voor de politierechtbank verschijnen voor door een rood licht te rijden nu ben door het oranje gereden omdat ik met iemand anders zijn wagen reed en iemand achter mij niet wou stoppen als ik zou gestopt zijn zou die vanachter in de auto gereden zijn mijn begeleider zij rijdt maar door want anders hebben we hier prijs kende die persoon niet want dat was een kennis van iemand nu dat is een overtreding derde graad en heb geen minnelijke schikking gekregen moet ineens voorkomen in die straat is een ziekenhuis en een school dus daar rijdt je zowiezo trager nu beweren die agenten ook nog dat ik tegen 80 k/u door een bocht van 90 graden ben gevlogen ik moest aan dat ziekenhuis zijn in die straat en de agenten beweren dat ze mij niet konden volgen heb maar 50 meter verder gereden dan dat licht dus dat snap ik al helemaal niet nu daar over waar kan ik mij aan verwachten aangezien ik met een voorlopig reed een begeleider dat ik niet ken en er beschuldigingen zijn die in werkelijkheid niet mogelijk zijn behalve als je een autocoureur bent nu heb ik al vernomen dat ik voor de politierechter menheer d'hondt moet verschijnen dus vrees ik dat ik het ergste kan verwachten zeker .
gelieve jullie advies te krijgen
Hoofdletters, punten en komma's zijn er om gebruikt te worden en om uw tekst verstaanbaar voor iedereen te maken.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#5 , 31 jul 2010 20:15

Er staan toch puntjes op de i ! :mrgreen:
Handige documenten voor Personenrecht

BVBVBVBV
Berichten: 6

#6 , 13 aug 2010 20:50

1) Zeggen dat je niet kon stoppen door de mens achter je is slecht excuus, zeker niet zeggen daar want dan krijg
je de volle laag.
2) Ook niet zeggen dat je aangemoedigd werd door te rijden door een begeleider die bij je zat. Is geen begeleider
van de rijschool dus niet officieel genoeg om die te laten 'getuigen'.
Dan ga je weer de volle laag krijgen dat enkel en alleen de bestuurder verantwoordelijk is voor het rijgedrag
en zich niet moet laten beinvloeden door een medepassagier.
3) Zo lang de politie niet kan bewijzen dat je 80 reed is dat geen officieel bewijs. Is jouw woord tegen het hunne.
Zo lang er niet geflitst is ofzo is er geen bewijs.
Reed je 50, 60, 90? Geen enkel persoon kan dat met de ogen perfect waarnemen, enkel gokken.
Ze kunnen wel zeggen dat ze bv 70 reden en jou niet konden volgen. Dus je reed sneller. Maar dan nog moet
er een meter in de wagen dat waargenomen hebben zoals dat hollandse programma destijds.
4) Als je rechtsbijstand geniet, heb je recht op een gratis advocaat op kosten van de verzekering. Laat die maar het
woord doen voor jou. Die kent dat gerechtstaaltje en de kneepjes om er het best vanonderuit te komen.
5) Als je geen rechtsbijstand hebt zou ik die zeker nemen nu. Kost niet veel meer maar als je een sportieve rijstijl
aanhoudt en mss weer moet voorkomen zal die advocaat je pakken duurder uitkomen als je die zelf moet betalen.

Ben zelf 5 keer moeten voorkomen, 3x drinken, 2x snelheid.
Is niet om trots te zijn, integendeel. Heb het nu wel gehad. Heb ervan geleerd. Jong en 'foert'.
Gedraag je keurig zowel met of zonder advocaat en gebruik geen flauwe excuses want dat maakt ze daar pist.
En vooral jeugd krijgt niet veel compassie op het gerecht.
Heb er al zien binnenkomen precies of ze komen de kroeg binnen, die mannen kregen de volle laag natuurlijk.
Als je je gedraagt kom je er mss nog goed vanaf. Laten zien dat het je spijt en de fout inziet is enorm belangrijk.
Wel spijtig dat je voorlopig rijbewijs pas hebt, gaan ze niet blij mee zijn dat je nu al iets voorhebt.

Veel succes.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”