betwisting parkeerboete CactusFestival Brugge 2009

wedz
Topic Starter
Berichten: 3

betwisting parkeerboete CactusFestival Brugge 2009

#1 , 28 mei 2010 17:34

Beste, ik ben hier nieuw op het forum aangezien ik met een (rare) vraag zit: Vorig jaar parkeerde ik mijn wagen aan het Brugse Cactusfestival, zo'n 500 meter van de inkom vh festival onder een brug (ik geloof van één of andere autosnelweg). Aangezien daar meerdere (+/- 40?) wagens mooi achter elkander stonden geparkeerd - en er reed juist iemand weg - dacht ik dat ik daar mocht parkeren.

Voor de zekerheid heb ik dit toen nagevraagd aan 2 passerende agenten. Die bevestigde mij dat ik daar mocht staan.
Toen we s'avonds van het festival naar de wagen gingen merkte ik een parkeerboete van de Brugse politie achter mijn ruitenwisser.

De minnelijke schikking heb ik geprotesteerd met een aangetekend schrijven naar de Brugse Verkeerspolitie.
Nu - een jaar na datum - moet ik verschijnen voor de politierechtbank te Brugge.

Wat zijn mijn mogelijkheden aangezien ik geen namen heb genotereerd van die 2 agenten die mij vertelde dat ik daar wél mocht parkeren. De rechters gaan dat zoiezo niet aanvaarden en beschouwen als een flauwe smoes terwijl dit niet het geval is.

Zou ik een advocaat onder de arm nemen?

Als er mij iemand info / tips kan geven hoor ik het graag want ik vind dit een uiterst vervelend probleem.
Het gaat mij niet om de boete (100 euro ofzo) maar wel puur om het principe dat ik deze weiger te betalen, maar ik vrees dat dit mij veel geld gaat kosten als ik mij hiervoor niet fatsoenlijk ga voorbereiden, met of zonder advocaat.

Alvast bedankt voor de hulp!

wim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 28 mei 2010 17:51

En waarvoor ben je in overtreding genomen ?
art 24.5° of iets anders

Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#3 , 28 mei 2010 19:26

Beste Wim,

De Brugse politierechtbanken hebben de reputatie zeer streng te zijn.
Ik vermoed dat u een rechtsbijstandsverzekering zal hebben bij uw autoverzekering en zou dan ook de PJ ("dagvaarding") overmaken aan mijn verzekeringsbemiddelaar met vraag om een raadsman aan te stellen.
Wat staat in het aanvankelijk proces-verbaal?

Mvg,
Bart
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

wedz
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 07 jul 2010 09:40

Morgen is het zover, om half9 moet ik naar de Politierechtbank te brugge. Ik ga zonder advocaat en ook zonder enige vorm van bewijsvoering.
Ben eens benieuwd hoe het daar met die stoïcijnse rechters gesteld is..en dat ze mijn verhaal willen aanhoren.

Vragen ze eigenlijk bewijsstukken op zoals verstuurde faxen en /of aangetekende brieven , of hebben ze die daar in hun dossier?

mvg,
wim

wedz
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 07 jul 2010 09:42

En waarvoor ben je in overtreding genomen ?
art 24.5° of iets anders
neen, artikel 24.1 parkeren al dan niet op berm

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 08 jul 2010 12:55

Wordt ook in Antwerpen gebruikt oa aan Sportpaleis voor alls wat daar fout staat op bermen aan autosnelweg of op middenberm Noordersingel
Betalen is het beste.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 30 sep 2010 16:11

Morgen is het zover, om half9 moet ik naar de Politierechtbank te brugge. Ik ga zonder advocaat en ook zonder enige vorm van bewijsvoering.
Ben eens benieuwd hoe het daar met die stoïcijnse rechters gesteld is..en dat ze mijn verhaal willen aanhoren.

Vragen ze eigenlijk bewijsstukken op zoals verstuurde faxen en /of aangetekende brieven , of hebben ze die daar in hun dossier?

mvg,
wim
En ?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”