een parkeerboete, anderen niet : beroep ?

Katleen2
Topic Starter
Berichten: 4

een parkeerboete, anderen niet : beroep ?

#1 , 28 mei 2010 11:51

Beste forummers,
Door werkzaamheden op de stationsparking in Landen verandert de parkeersituatie daar regelmatig. 3 weken geleden had ik mijn auto blijkbaar verkeerd geparkeerd met als gevolg : weggesleept. In het PV van de politie staat vermeld dat ik de slepingskosten niet moet betalen omwille van het feit dat het parkeerverbod niet duidelijk was aangebracht. Diezelfde dag ('s avonds dus) stonden er trouwens andere auto's op dezelfde plaats geparkeerd. Zij waren niet weggesleept maar hadden een verwittiging onder hun ruitenwissers steken.
Vandaag krijg ik een boete binnen van 120 euro voor verkeerd parkeren. Terecht denk ik dan maar niet volledig eerlijk ! Wat denken jullie ? Iedereen is toch gelijk voor de wet niet ? Dus waarom moet ik een verkeersboete betalen en krijgen de mensen die dezelfde dag nog op dezelfde plaats foutief geparkeerd staan een verwittiging.

Ik denk er toch aan een bezwaar in te dienen : gelijkheidsbeginsel niet gerespecteerd en aanduiding parkeerverbod niet duidelijk aangebracht (wat ze zelf in hun PV toegeven).

groeten,
k

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 mei 2010 13:14

Door het feit dat "In het PV van de politie staat vermeld dat ik de slepingskosten niet moet betalen omwille van het feit dat het parkeerverbod niet duidelijk was aangebracht" zou ik daaruit ook besluiten dat u ook niet kon weten dat men daar niet kon parkeren?
Naar het parket een brief sturen met de volledige uitleg en dan afwachten wat hun reactie is.

Franciscus
Berichten: 38601

#3 , 28 mei 2010 16:28

Klopt iets niet - als u daar mocht staan omdat de verkeerssignalisatie niet of niet correct was dient de politie geen PV op te stellen - maar een administratieve akte om de sleepkosten vergoed te krijgen ( via de bestuurlijke overheid).
De verantwoordelijke officier (OGP) bij de politie had PV moeten 'blokkeren - verwijderen element' met verwijzing naar AA.
Aan parket staat PV nr dan op de lijst van niet doorgestuurde PV's wegens niet strafbaar.

Reclame

Katleen2
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 28 mei 2010 19:18

Er is effectief een PV opgesteld maar daar staat niet in dat de verkeersignalisatie niet of foutief is aangebracht. Bij de inlichtingen staat wel het volgende:
- door de onduidelijke aanbrenging van de verkeersborden kan het zijn dat de overtreders deze borden door de eerder foutief geparkeerde voertuigen niet hebben opgemerkt.
Dus in het PV wordt aangegeven dat de verkeersborden mogelijks onduidelijk zijn aangebracht.

Wat denken jullie van het feit dat de voertuigen die later op dag op dezelfde plaats foutief geparkeerd stonden enkel een verwittiging kregen en geen verkeersboete ?

groetjes,
k

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 28 mei 2010 23:02

Het enige wat u dient te doen is een brief sturen naar het parket of het antwoordformulier invullen.
Wat de andere bestuurders betreft, doet eigenlijk niet ter zake.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”