geflitst

mickey
Topic Starter
Berichten: 1

geflitst

#1 , 30 nov 2005 22:02

hoi,
Ik ben onderhalf jaar geleden geflitst geweest in zwitserland. En m'n schoonmoeder heeft een halfjaar geleden een brief gekregen voor naar het politiekantoor te gaan. Dit komt omdat de auto op haar naam staat (ivm ford korting). Die brief hebben ze toen terug gestuurd en gezegd dat ik de bestuurder was. En nu krijg ik een brief in het frans voor dit proces te betalen, maar ik ken geen frans. Wat moet ik hiermee doen, en wa kunnen ze doen indien ik nie betaal ? En dit na onderhalf jaar ?
alvast bedankt,
Mickey

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ZeddLeppelin
Berichten: 97

#2 , 03 dec 2005 18:41

Pfff, de verjaringstermijn in Zwitserland weet ik niet, maar zal wellicht toch lager liggen dan anderhalf jaar (eens googlen voor de zekerheid mss?). Als ze verjaard is, niet betalen, simple as that!

Indien de overtreding NIET verjaard is zou ik naar wat ik gehoord heb uit nieuwsberichten edm, in uw geval wel betalen (die nieuwsberichten stelden dat Belgi? de buitenlandse overtredingen int).

Gast

#3 , 29 dec 2005 10:34

Zwitserland is GEEN EG-LAND. Belgen zijn bijgevolg NIET onderworpen aan hun wetgeving. Zwitserland heeft op juridisch vlak GEEN pot om op te staan !!
Dus vooral NIET laten afschrikken door allerhande juridische stukken, ook al betreffen het vonnissen !!

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 29 dec 2005 10:46

Belgen zijn bijgevolg NIET onderworpen aan hun wetgeving.
Dat gelooft U toch zelf niet? Of wel soms?

Gast

#5 , 29 dec 2005 14:20

En nog wel met 100 % zekerheid !!

Gast

#6 , 29 dec 2005 14:21

Nog straffer : heb het zelfs aan den lijve ondervonden !!

Gast

#7 , 29 dec 2005 14:45

Sorry, bij het herlezen van mijn tekst bemerk ik inderdaad een schoonheidfoutje. Van het moment dat wij Belgen ons bevinden op Zwitser grondgebied, zijn wij onderworpen aan hun wetgeving. Wanneer wij dus ter plaatse kunnen betrapt worden, worden wij weldegelijk vervolgd. Wanneer wij ons echter terug op Belgisch grondgebied bevinden, is het zo dat de Zwitsers ons niet meer vervolgen. En dat bedoelde ik. En voor de man die de vraag stelde, komt het dus wel op hetzelfde neer. Nogmaals mijn oprechte excuses.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#8 , 29 dec 2005 14:54

Zie 13 DECEMBER 1957. - Europees Verdrag betreffende uitlevering.

sperwer
Berichten: 1155

#9 , 30 dec 2005 12:32

en zijn er ondertussen geen nieuweakoorden bij gekomen als tegenpretatie omdat zij hun bankgeheim voor een deel prijs gaven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”