zware overtreding nav uitladen bagage aan kust

sterrenklank
Topic Starter
Berichten: 10

zware overtreding nav uitladen bagage aan kust

#1 , 28 apr 2010 11:33

Wij hadden een weekend aan de kust gepland.
Een appartementje gehuurd in een straat waar voetgangerszone van kracht is.
Er stond echter dat je mocht laden en lossen tussen 6 u 's morgens en 10.30 u.
en ook 's avonds een bepaald uur , dus wij denken oké we kunnen er in rijden want het was ongev. 7.30 u 's morgens en niemand te zien en we laden uit nog wel ter hoogte van de deur van dit appartement.
Nu laden wij alles in de lift en gaan naar boven laden daar alles uit zodat lif niet geblokkerd is voor bewoners.
Mij man komt terug beneden om 8 u en er zit daar een boete onder de auto uitgeschreven 7.55 u zware overtreding voor parkeren in voetgangerszone. Natuurlijk geen politie meer te zien.Op het commisariaat zegt men : moet ik bewijzen dat ik daar aan het lossen was maar hoe kan dat nu ? Ik heb dat toch niet gefilmd ofzo?
Helppp!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 28 apr 2010 12:37

Wij hadden een weekend aan de kust gepland.
Een appartementje gehuurd in een straat waar voetgangerszone van kracht is.
Er stond echter dat je mocht laden en lossen tussen 6 u 's morgens en 10.30 u.
en ook 's avonds een bepaald uur , dus wij denken oké we kunnen er in rijden want het was ongev. 7.30 u 's morgens en niemand te zien en we laden uit nog wel ter hoogte van de deur van dit appartement.
Nu laden wij alles in de lift en gaan naar boven laden daar alles uit zodat lif niet geblokkerd is voor bewoners.
Mij man komt terug beneden om 8 u en er zit daar een boete onder de auto uitgeschreven 7.55 u zware overtreding voor parkeren in voetgangerszone. Natuurlijk geen politie meer te zien.Op het commisariaat zegt men : moet ik bewijzen dat ik daar aan het lossen was maar hoe kan dat nu ? Ik heb dat toch niet gefilmd ofzo?
Helppp!!!!
Jullie zijn vermoedelijk het slachtoffer van een veel voorkomend fenomeen.
Zolang een voertuig 'open' staat, wordt er geladen en/of gelost en is er geen probleem.
Als jullie echter het voertuig 'afsluiten', omdat dit veiliger is terwijl jullie naar boven gaan met de goederen, dan staan jullie geparkeerd.
In die bepaalde zone mag er niet geparkeerd worden, daarom krijgen jullie een boete!

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 28 apr 2010 19:15

Maar een niet afgeslotenn voertuig is aanleiding tot diefstal en dus ook een boete.

Staat er een beginuur op ... aanwezig van ... tot uur .. .Niet zien laden en lossen.
:30 -08:00 uur is 30 minuten zonder beweging te zien is wel (te lang)
Hier kan ik zeggen dat geen enkele politierechter dat als laden en lossen gaat toestaan.
In de wegcode staat iets van het laden en lossen zichtbaar zijn d w z dat er beweging moet zijn niet dat u de wagen laat openstaan.

Het laden en lossen houdt ook niet in dat u alles naar boven doet - wel achter de eerste drempel zet ... dan moet daar maar iemand blijven bijstaan.
En zo doe ik het ook steeds aan de kust - alles in hal zetten en iemand van de huisgenoten blijft daar bijstaan en of de andere beginnen al naar appartement te doen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”