parkeren

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

parkeren

#1 , 23 apr 2010 17:48

Ik woon aan het einde van een doodlopende straat. Sedert enkele weken zijn er in enkele huizen in de straat andere mensen komen wonen. Deze parkeren dag en nacht hun auto's in de straat en dat aan beide kanten. Er is weliswaar geen enkel parkeerverbod, maar als er wagens aan beide kanten van de weg zijn geparkeerd kan ik niet passeren met mijn auto. Het is al enkele keren voorgevallen dat die mensen niet thuis waren, zodat ik niet weg kon en verplicht was mijn plannen te wijzigen.
Op mijn vraag hier aandacht aan te willen besteden wordt niet echt gevolg gegeven. Kan ik hier iets tegen doen? Kan ik de politie verzoeken wagens te laten wegslepen wanneer ik met mijn wagen geblokkeerd ben?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 23 apr 2010 18:42

Neen, je mag twee wagens niet tegenover elkaar parkeren als daardoor de doorgang belemmerd wordt, ook al mag je aan beide kanten van de weg parkeren. Is iets voor de wijkagent. En ja, je zou kunnen laten takelen als je zelf niet weg kan.

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 24 apr 2010 12:19

Op mijn vraag hier aandacht aan te willen besteden wordt niet echt gevolg gegeven. Kan ik hier iets tegen doen? Kan ik de politie verzoeken wagens te laten wegslepen wanneer ik met mijn wagen geblokkeerd ben?
Gewoon laten takelen. Er zijn mensen die anders toch niet zullen luisteren. De politie kan je ev. vragen niet te melden wie hen gevraagd heeft hun wagen weg te takelen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”