Parkeerbiljet Stad Blankenberge -ticket onleesbaar-

Caietan
Topic Starter
Berichten: 10

Parkeerbiljet Stad Blankenberge -ticket onleesbaar-

#1 , 12 apr 2010 22:51

Beste forumlezers, ik zit wat verveeld met wat me vandaag is overkomen.

Gisteren beslist dat we vandaag naar Sea Life in Blankenberge gingen gaan.

Nu had ik men wagen op de parking gezet voor het park en een parkeerticket gekocht en deze leesbaar achter de voorruit geplaatst.

Nu, er was wel flink wat wind aan de kust & hoogstwaarschijnlijk is bij het sluiten van men portier door enerzijds de slag of anderzijds een korte windbries in de wagen men ticket verder doorgezakt naar beneden en was het dus niet meer leesbaar. hierdoor zat bij het verlaten van het park dus een parkeerbiljet tussen men ruitenwissers waar ik gekozen heb voor het halve-dag-biljet van €12,50- wegens dat men ticket onleesbaar was.

Ik was wat geïrriteerd hierdoor en ben dan naar hun parkingshop geweest waar ik uitgelegd heb dat ik wel betaald had, waar ze me het antwoord gaven men adres & naam op te schrijven om de foto & brief op te sturen met het bewijs(weet niet of ik hierbij goed heb gedaan).

Nu ben ik van mening, dat ik niet wil betalen, want ik had daadwerkelijk betaald voor men parking en heb dat bonnetje ook nog steeds in mijn bezit. Het kan ieder toch overkomen dat het blaadje onvrijwillig verschuift?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen & adviseren.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38594

#2 , 13 apr 2010 18:53

Bonnetje was bij controle niet te zien dus u hebt niet voldaan aan de vorowaarden.
Het is niet aan de firma om te bewijzen dat - u moet dat bewijzen en daar vrees ik voor.
In Antwerpen neemt men een foto van de voorkant - en daar zal dus ook in Blankenberge niets op te zien zijn.
Parkeerwachters zijn GEEN beëdigde personen.

Ik vrees ervoor

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#3 , 13 apr 2010 20:46

een parkeerbedrijf is nu eenmaal geen vzw
ze moeten winst maken
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 14 apr 2010 12:53

Staan de "voorwaarden" om te parkeren duidelijk aangeduid op die parking?

Aan de ingang van de parking of aan ( op ) de automaten?


Persoonlijk zou ik mij niet al te veel zorgen maken, u heeft betaald ( ticket gekocht ) en hiermee voldaan aan de belangrijkste voorwaarde om gebruik te mogen maken van de parking.

Het was inderdaad niet slim om u adres te geven ( voor zover ze er gebruik van gaan maken ), daar de parking een prive domein is ( als mijn info klopt ) en de firma bijgevolg u adres niet kan en mag opvragen.


of het "wettelijk" is om een foto te nemen van u voertuig is iets anders ...

Franciscus
Berichten: 38594

#5 , 14 apr 2010 17:26

Ik ga ervan uit dat het een parkeerzone op de openbare weg betrof die valt onder gemeentelijk retributierecht.
Controle kan dan gebeuren door een privé-firma en dat blijkt wettig te zjjn.

Ik heb nog altijd geen arrest (beroep) gelezen waar iemand is vrijgesproken

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#6 , 14 apr 2010 18:43

daar de parking een prive domein is ( als mijn info klopt ) en de firma bijgevolg u adres niet kan en mag opvragen...
het gaat wel degelijk om een openbare parking
het is daarentegen geen 'zone betalend parkeren'
zo zijn er in blankenberge nog een beperkt aantal plekken waar je niet moet betalen (je moet ze wel weten zijn ;) )
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Caietan
Topic Starter
Berichten: 10

#7 , 17 apr 2010 17:35

daar de parking een prive domein is ( als mijn info klopt ) en de firma bijgevolg u adres niet kan en mag opvragen...
het gaat wel degelijk om een openbare parking
het is daarentegen geen 'zone betalend parkeren'
zo zijn er in blankenberge nog een beperkt aantal plekken waar je niet moet betalen (je moet ze wel weten zijn ;) )
Het ding is, dat ik die dag wel moest betalen? en dat ook heb gedaan, maar wegens overmacht is het ticket verschoven.

Franciscus
Berichten: 38594

#8 , 17 apr 2010 18:34

Dit is geen overmacht. Overmacht is vb een blok beton valt op uw auto en deze is plat. Zodoende kan men uw ticket niet mer lezen achter de voorruit.
U had moeten controleren dat toen u wegging van de wagen het ticket goed zichtbaar lag.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 13 mei 2010 11:59

Het is niet aan de firma om te bewijzen dat - u moet dat bewijzen en daar vrees ik voor.
De bewijslast inzake retributies ligt volledig bij de instantie die de retributie wenst te innen.

Franciscus
Berichten: 38594

#10 , 17 mei 2010 19:09

En ik schrijf daaronder dan nog zijn geen beëdigde personen ....om te verduidelijken.

Het is een contract en diegene die beweert moet bewijzen dus de firma moet idd in eerste instantie bewijzen.

Caietan
Topic Starter
Berichten: 10

#11 , 27 mei 2010 16:31

Goed nieuws! ik heb een klachtenmail gezonden met een foto van mijn parkeerticket (waar duidelijk op te zien was dat ik betaald heb) en ik heb de reactie teruggekregen dat ze het voor een keer door de vingers zullen zien & hopen dat het niet meer voorkomt :)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”