rood licht

FilipD
Topic Starter
Berichten: 2

rood licht

#1 , 07 apr 2010 23:21

Ik heb eergisterenochtend door het rood gereden. Oke ik weet dat het mijn eigen schuld is. Weet dat het gevaarlijk is, was een momentje verstrooid. Ik stop voor rood. Geen wagen op het kruispunt. En zie de auto die van links komt ook stoppen, ik wacht nog paar seconden en vertrek, en plots besef ik dat het nog altijd rood is voor mij. Heel stom. Wat kan er hiermee gebeuren?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 08 apr 2010 17:39

als niemand van de politie dat gezien heeft = niks

als er geen camera staat = niks

staan er wel camera dan wil dit nog niet zeggen dat deze actief is/was


het zal afwachten worden, maar rood licht rijders worden zogoed als altijd gedagvaard voor de politierechtbank, maar hier kan een lange periode overgaan ( +/- 1 jaar, als het niet meer is )

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 08 apr 2010 19:57


staan er wel camera dan wil dit nog niet zeggen dat deze actief is/was
En als er wel een staat, wordt er niet geflitst bij snelheden van minder dan 30km/u.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 08 apr 2010 20:41


staan er wel camera dan wil dit nog niet zeggen dat deze actief is/was
En als er wel een staat, wordt er niet geflitst bij snelheden van minder dan 30km/u.
hangt beetje af hoe gevoelig de lussen in het wegdek zijn en hoe deze ingesteld staan.


men moet ervanuit gaan ( jammer genoeg :( ) dat elke camera actief is :'(

FilipD
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 08 apr 2010 22:48

als je fout begaat moet je gevolgen dragen, zo simpel is het en ik weet het. Alleen jammer dat er op internet zovele tegenstrijdigheden te vinden zijn hierover.

Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#6 , 16 apr 2010 18:35

En als er wel een staat, wordt er niet geflitst bij snelheden van minder dan 30km/u.
Sorry Oude Belg, maar dergelijke informatie klopt niet (altijd).
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”