verkeerd parkeren in Nederland, als Belg in Belgie wonend

timderoose
Topic Starter
Berichten: 1

verkeerd parkeren in Nederland, als Belg in Belgie wonend

#1 , 31 mar 2010 15:32

Vandaag een aanmaning gekregen van het "centraal justitieel incasso bureau" om te betalen op een Nederlands rekeningnummer voor het overtreden van "verbod stil te staan (bord E2)" in Maastricht, van 81 euro.

Omdat ik daar hooguit 5 minuten stond (brood kopen en weer buiten) en niemand kon hinderen, ben ik geneigd hier vierkant mijn voeten aan te vegen...

Is dit mogelijk, of kunnen zij mij in Belgie voor de rechtbank dagen en invorderen? Of zal het enkel bij dreigen blijven en uiteindelijk seponeren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 31 mar 2010 15:48

Er zal in geen geval geseponeerd worden. In Nederland gaat men tot het uiterste. Zolang je niet betaalt blijf je beter weg uit Nederland.

Tope
Berichten: 916

#3 , 31 mar 2010 16:25

Jaren geleden stond ik in Breda op de parking tov de vreemdelingenpolitie. Toen mijn zoon en ik van de lunch terugkwamen was er ingebroken in mijn auto: de radio/CD speler was uit het dashboard gerukt en er werden ook CD's en een nieuwe Dieseljas van mijn zoon gestolen.
Bovendien was er nog een verrassing in de vorm van een boete wegens verstreken parkeertijd.
Ik diende een klacht in om kwijtschelding van die boete te krijgen betogend dat we nu toch al genoeg schade geleden hadden.
De dieven werden nooit gevonden, maar de boete die ondertussen al opgelopen was heb ik braaf kunnen betalen.
Die Nederlandse incassobureaus laten je niet los, reken daar maar niet op...

Reclame

rechtvaardig
Berichten: 105

#4 , 03 apr 2010 01:41

het gaat hier om een overtreding vastgesteld door de politie??vermoedelijk wel omdat het hier over een verkeersovertreding gaat. in dat geval treedt het "centraal justitieel incasso bureau" op en kan je bij niet betaling in de computer van de nederlandse politie terecht komen die wanneer ze je in nederland opmerken onmiddellijk tot inning mogen en kunnen overgaan. in het slechtste geval kan men je wagen aanslagen tot de boete betaald is.
Die Nederlandse incassobureaus laten je niet los, reken daar maar niet op..
deze prive incassobureaus zijn inderdaad vasthoudend en zullen met alles en nog wat dreigen MAAR ze kunnen je in belgie NIKS doen. als ze jouw nrplaatgegevens hebben is dit op illegale wijze en het niet betalen van parkeerbelasting komt niet in de computer van de politie.

Hera
Berichten: 57

#5 , 24 apr 2010 15:36

en wat als je nog boetes in nederland hebt openstaan maar intussen met een andere nummerplaat (en andere auto rijdt)

lijkt me lastig om je van de weg af te halen dan.

bartvdv
Berichten: 1911

#6 , 24 apr 2010 16:32

Tenzij je toevallig gecontroleerd wordt? Of je naam reeds in de database voorkomt, maar dan met een andere nummerplaat?

Hera
Berichten: 57

#7 , 24 apr 2010 16:33

Tenzij je toevallig gecontroleerd wordt? Of je naam reeds in de database voorkomt, maar dan met een andere nummerplaat?
onmogelijk, nummerplaat is gisteren pas aangevraagd. auto is gisteren bij de garage binnen gekomen direct uit de fabriek.

zou dus inderdaad eerste staande moeten gehouden worden. ik vraag me alleen af of men boetes opslaat op basis van naam of van nummerplaat.

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 26 apr 2010 18:38

Bij mijn weten beiden

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”