Wanneer krijg ik mijn vonnis?

Gast
Topic Starter

Wanneer krijg ik mijn vonnis?

#1 , 30 nov 2005 15:39

Hey,
Ondertussen een jaar geleden werd ik geflitst door de politie, ze hebben toen direct 2 weken mijn rijbewijs ingetrokken en ik zou later voor de rechter moeten verschijnen.
Een maand geleden kwam ik voor de rechter en hij heeft mij nog 2 weken rijverbod gegeven en een boete, ik zou nog een brief ontvangen hierover.
Ondertussen zijn we dus een maand verder en ik heb nog steeds geen brief ontvangen. Is dit normaal? Hoelang zou het nog duren?
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2005 19:22

Van een strafvonnis wordt niet automatisch een kopie opgestuurd. Als u een kopie van het vonnis wil moet u dit op de griffie bestellen en betalen.

Wat heeft de rechter uitgesproken? Als hij "vijftien dagen rijverbod" heeft uitgesproken hebt u geen bijkomend rijverbod. De vijftien dagen dat men je je rijbewijs reeds had ingehouden moeten immers afgetrokken worden.

Voor de boete zal je dan een brief krijgen van de ontvanger der penale boeten.

scorpioen

Gast
Topic Starter

#3 , 30 nov 2005 23:19

Hey,
Hij had eigenlijk 30 dagen uitgesproken, en ik had er al 15 gehad dus nu nog 15.
Ik moet dus nog straf krijgen.
En ik heb nog helemaal geen brief van niets gehad.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 dec 2005 10:30

Je mag je eerdaags verwachten aan een bezoek van de politie. Die zal je een briefje afgeven waarbij je verzocht wordt je rijbewijs op de griffie in te leveren.

Voor de boete zal je een brief ontvangen van de ontvanger van de penale boeten. Hoeveel tijd die erover doet weet ik niet. Maak je geen zorgen, zolang je niets ontvangt moet je niet betalen.

scorpioen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”