boete oversteken op plaats waar niet mag

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

boete oversteken op plaats waar niet mag

#1 , 24 mar 2010 18:15

de laatste weken krijgen wij dus constant boetes, leuk is anders, maar ja ...
we reden op de kustweg, richting bredene, daar zijn 2 rijvakken, we reden op tweede rijvak, waren bezig aan het inhalen, eens auto ingehaald gaan we terug naar rechts, overal zijn er witte streepjes op de weg, dus geen volle lijn, en plots werden we tegengehouden door politie omdat we zouden ingehaald hebben waar je niet mag, wij vielen volledig uit de lucht, waren ons echt niet bewust dat we iets verkeerd deden, zijn zelfs onmiddellijk erna teruggereden en ja, er staat dus een bord van verboden in te halen :?: maar als je al aan het inhalen bent dan zie je dat bord echt niet, en moet er dan geen volle witte lijn staan op de straat? ik begrijp al die stomme verkeerssituaties niet meer hoor in oostende ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 24 mar 2010 18:50

Misschien eens een opfrissingskursus volgen waarin mogelijk verdrijvingsstroken worden uitgelegd en dat soort dingen.
Kijk eens op www.wegcode.be - duidelijke uitleg

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#3 , 25 mar 2010 00:18

waar is dat juist gebeurd?
ik ben van de streek, dus ik kan eens gaan kijken
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#4 , 25 mar 2010 01:17

waar is dat juist gebeurd?
ik ben van de streek, dus ik kan eens gaan kijken
ja, maar het bord hangt er echt wel effectief hoor, maar doordat wij aan het inhalen waren hebben we er niet op gelet, het is de kustweg, waar de tram rijdt, (ik weet namelijk niet of die straat ook effectief kustweg noemt) we stonden aan de verkeerslichten, niet die aan loeters maar de volgende, (richting bredene) en nadat we dus klaar waren met ons inhaalmaneuver reden we terug naar eerste vak, er was nergens geen volle witte lijn op de grond trouwens, en en plus je kan niet anders dan naar eerste vak gaan omdat de weg daar zich opsplitst in rechtdoor rijden of links afslaan, (aan dat frimout center) ik hoop dat ik het een beetje goed uitlegde ...

glenn1976
Berichten: 114
Locatie: Oostende
Contacteer: Website

#5 , 25 mar 2010 10:20

aan Earth Explorer bedoel je? ja daar heb je op zeker ogenblik inderdaad een bord inhaalverbod over x meter omdat je wat later een verdrijvingsvlak hebt gevolgd door een strook om naar links af te slaan (richting Earth Explorer)

Als je dus over dat verdrijvingsvlak hebt gereden en de politie dat net gezien heeft is dat natuurlijk dikke pech hebben :(

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#6 , 25 mar 2010 11:05

als ik het goed begrijp stond je stil aan de lichten en bij het vertrekken heb je de auto naast je ingehaald
dat is geen inhalen, maar sneller vertrekken dan de andere
het inhaalverbod is pas een beetje later

dan kunnen ze de ingehaalde auto ook een pv sturen omdat hij zijn snelheid opdreef terwijl hij op het punt stond ingehaald te worden (art 16.7)
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#7 , 25 mar 2010 12:20

als ik het goed begrijp stond je stil aan de lichten en bij het vertrekken heb je de auto naast je ingehaald
dat is geen inhalen, maar sneller vertrekken dan de andere
het inhaalverbod is pas een beetje later

dan kunnen ze de ingehaalde auto ook een pv sturen omdat hij zijn snelheid opdreef terwijl hij op het punt stond ingehaald te worden (art 16.7)
politie stond ter plaatse te flitsen, en idd hij dreef zijn snelheid maar door feit dat hij geen 76 km per uur reed werd hij niet geflitst, wij zijn geflitst aan 80 en en plus dat inhaalverbod , en heb net brief gekregen, komt voor politierechtbank , want er staat nergens geen bedrag op brief vermeld

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#8 , 25 mar 2010 12:22

aan Earth Explorer bedoel je? ja daar heb je op zeker ogenblik inderdaad een bord inhaalverbod over x meter omdat je wat later een verdrijvingsvlak hebt gevolgd door een strook om naar links af te slaan (richting Earth Explorer)

Als je dus over dat verdrijvingsvlak hebt gereden en de politie dat net gezien heeft is dat natuurlijk dikke pech hebben :(
nee, aan lichten voor earth explorer, daar reden wij op tweede vak, en net voor invoegstrook earth explorer gingen wij terug naar eerste vak

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#9 , 25 mar 2010 12:25

aan Earth Explorer bedoel je? ja daar heb je op zeker ogenblik inderdaad een bord inhaalverbod over x meter omdat je wat later een verdrijvingsvlak hebt gevolgd door een strook om naar links af te slaan (richting Earth Explorer)

Als je dus over dat verdrijvingsvlak hebt gereden en de politie dat net gezien heeft is dat natuurlijk dikke pech hebben :(
we reden er niet over, net voor verdrijvingsvlak gingen we terug naar eerste vak

glenn1976
Berichten: 114
Locatie: Oostende
Contacteer: Website

#10 , 25 mar 2010 15:23

heb je dan toch geen overtreding begaan :?: (behalve blijkbaar een beetje te snel gereden) Inhaalverbod begint immers maar aan verdrijvingsvlak. Zal er ook eens op moeten letten als ik langs daar rijd waar precies inhaalverbodbord staat en waar verdrijvingsvlak begint.

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#11 , 25 mar 2010 20:16

heb je dan toch geen overtreding begaan :?: (behalve blijkbaar een beetje te snel gereden) Inhaalverbod begint immers maar aan verdrijvingsvlak. Zal er ook eens op moeten letten als ik langs daar rijd waar precies inhaalverbodbord staat en waar verdrijvingsvlak begint.
probleem is dat er 2 verdrijvingsvlakken zijn, één van de straat die er vroeger lag, en die dus volgens mij voor niets meer nodig is, en één voor earth explorer, en we waren al bezig met inhalen toen we dat bord passeerden .... en natuurlijk geflitst juist op dat eerste verdrijvingsvlak, want ze stonden net achter de bocht van earth explorer om ons tegen te houden, en de agenten zeiden ons dat we de overtreding begingen 400 meter voor waar ze ons tegenhielden, en ook zeiden ze dat de wagen die wij inhaalden 76 of net geen 76 km per uur reed, en dus hebben ze die niet tegengehouden omdat ze maar flitsen vanaf 76 km per uur

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”