Verkeersagressie met veel schade aan wagen

jayjay15
Topic Starter
Berichten: 27

Verkeersagressie met veel schade aan wagen

#1 , 09 mar 2010 12:32

Beste

Zaterdagavond reed ik samen met mijn vriend op de E40 richting Brussel, om naar Gent te gaan.
Nu een paar afritten voor we af moeten, gebeurde hetvolgende:

we reden op de middenste rijstrook, om iemand voorbij te steken (120km/u cruisecontrol), ik merkte op dat er achter ons een auto nogal vrij dicht reed, toen we de andere wagen voorbij waren wilde mijn vriend naar rechts invoegen, maar plots wringde die andere wagen zich er nog tussen om ons rechts voor bij te steken. Mijn vriend ging al naar rechts maar gelukkig kon ik hem op tijd waarschuwen anders was hij er opgereden. Blijkbaar kwam dat bij de andere wagen over alsof we hem wilden uitlokken want ze begonnen te claxonneren en obscene gebaren te tonen. We lieten ze voorbij en gingen toen naar rechts, maar het was nog niet genoeg want ze remde af en plots ging de inzittende half uit het raam hangen en gooide vanalles naar onze wagen, we vermoeden dat het blikjes drank waren. Uit schrik begonnen we trager te rijden, maar ze gaven niet op en reden ons praktisch klem op de pechstrook. Beide stapten uit en kwamen met een grote vaart op ons afgelopen. Toen hebben we terug aangezet, maar ze gooiden nog vanalles en ik vermoed dat de er ook geschopt of met iets geslaan is. Gevolg de rechterzijde is volledig beschadigd. Toen heb ik onmiddellijk de politie gebeld want ze zaten ons nog steeds te achterna. We zijn ze toen kunnen ontvluchten en we hebben onmiddellijk aanklacht ingediend, want in alle commotie heeft m'n vriend de nummerplaat toch kunnen onthouden, ik had een blackout..
Ook heeft hij een 'beschrijving' kunnen geven van de inzittenden, die blijkbaar klopt volgens de agent.

Wij vroegen ons af hoe dit nu verder verloopt? We hebben een omniumverzekering en blijkbaar zou die 'vandalisme' dekken.
Maar wat is de kans dat wij deze zaak winnen?
Het is nog altijd woord tegen woord.. En we hebben nog geen weet of er zich eventueel getuigen hebben aangemeld, waar ik ten zeerste voor vrees...
Mijn vriend heeft sindsdien niet meer in de wagen gezeten en zegt dat hij liever niet meer rijdt... Wat een groot probleem is, aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb en zijn werk er voor zorgt dat hij constant op de baan is...

Alvast bedankt om mijn verhaal te lezen!
Vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 12 mar 2010 18:51

U hebt een pv nr - in blikvanger zal politie agressie in verkeer vermelden.
In principe zal politie ook DADELIJK nazicht hebben laten doen bij tegenpartij.
In elk geval u hebt een attest klachtneerlegging.
eigenaar/ bestuurder dient zich als slachtoffer ter griffie te laten registreren en kan dan nadere opsporingsdaden vragen aan procureur des Konings.
Uw verzekering ook dadelijk n kennis stellen zodat deze direct de nodige stappen kunnen zetten en u voorzien van een advocaat.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”