Verzekeringsdocumenten

horemansp
Topic Starter
Berichten: 2

Verzekeringsdocumenten

#1 , 04 mar 2010 12:05

Bij een controle bleek dat mijn verzekeringsdocument van de wagen een geprinte versie was met daarop een handtekening geprint.

De politie beschouwde dit niet als een geldig document en legt een wielklem op de wagen. Pas na voorleggen van een geldig bewijs zou deze verwijderd worden.

De wagen is een wagen van rent-a-car. In mijn geval een tijdelijke vervangwagen wegens herstelling van mijn lease wagen.

Als ik de maatschappij hierover aanspreek, blijkt dat al hun verzekeringsbewijzen geprint worden. Alles wordt elektronisch bijgehouden, de handtekeningen op die papieren zijn bij gevolg steeds geprint.

Nu is de vraag, is dat document dan rechtsgeldig?
Kan de politie zomaar op eigen houtje beslissen dat een document niet orgineel is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 05 mar 2010 19:44

In de wet staat dat het verzekeringsdukument origineel moet zijn.
Een gedrukte handtekening wordt NIET als origineel beschouwd - heel het document kan dus een samengesteld - gecopieërd document zijn.

De politie gaat uit van het vermoeden van niet vezekerd voeren.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”