boete op priveparking

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

Re: boete op priveparking

#16 , 16 jun 2010 15:48

M.a.w. als je ergens ooit een parkeer retributie hebt gekregen zit je in hun database.
wettelijk gezien mogen ze die gegevens niet eens opslaan
dus...
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#17 , 16 jun 2010 19:34

In de procedure door mij aangehaald is het de politie die optreedt - jazeker art 87 °8 veldwetboek en een deurwaarder als het moest. Deze twee instanties kunnen wettelijk gewoon aan de gegevens geraken en de auto wordt ALLEEN maar teruggegeven aan de titularis van de nummerplaat dus die mag ook nog eens opdraven en zo zijn de gegevens ook van de bestuurder gekend ( PV opgevraagd door advocaat van firma)

BOOGIE
Berichten: 3

#18 , 10 nov 2010 10:21

Beste Wikky,

Ik heb zaterdag ook zo'n identieke boete gekregen op een eggo-parking in St. Niklaas.
Ik zie dat het bij u al enige tijd geleden is dat u die boete gekregen heeft en vroeg mij af of u daar intussen nog iets van vernomen hebt,
ik ben ook niet geneigd het te betalen ziet u.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#19 , 12 nov 2010 11:12

een boete kunnen ze nooit sturen want dat kan alleen de rechter -- wel een schadevergoeding.

BOOGIE
Berichten: 3

#20 , 13 nov 2010 09:58

Ja,

Inderdaad het was een schadevergoeding van 25 Euro, het zat tussen de voorruit van onze auto.
Het staat in ieder geval nergens duidelijk geafficheerd dat je daar niet zomaar mag parkeren, misschien ergens verdoken achter een boom.
In het "intern" reglement staat zelfs dat je je parkeerschijf moet leggen, dan hebben ze reden om iedereen een schadevergoeding te vragen want wie weet dat nu?
Ik weet niet goed wat ermee aanvangen, op die manier kan je nergens meer parkeren want je loopt overal kans op een "schadevergoeding".

Franciscus
Berichten: 38599

#21 , 13 nov 2010 11:12

U staat op privé grond - de eigenaar beslist wat hij ermee doet - parkeren toelaten mist een bedrag van x€ per 15' is perfect wettig ALS aan de ingang een document hangt waarin verwezen wordt naar een inwendig reglement. In mijn voorbeeld was het Bfr 1000 per deel van een dag zonder toelating dus wielklem en eis.
Nodige heiza maar zonder resultaat voor de foutparkeerders hoor.

BOOGIE
Berichten: 3

#22 , 13 nov 2010 18:52

Maar kunnen ze zomaar aan mijn adres geraken vraag ik mij dan af,
via een legale manier, zonder schending van de privacy?

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#23 , 17 nov 2010 16:12

Maar kunnen ze zomaar aan mijn adres geraken vraag ik mij dan af,
via een legale manier, zonder schending van de privacy?

als u op een prive parking ( winkel, handelaar, shoppingcentrum, etc ... ) 'normaal' niet.


mocht u op een prive parking staan en u krijgt toch fanmail tussen de ruitenwissers ( of later in de bus ) en u betaald deze niet en u krijgt toch een 'herrinering' thuis, vraag hun aangetekend hoe ze aan u naam en adres zijn gekomen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”