Flyers onder ruitenwissers

Streets
Topic Starter
Berichten: 9

Flyers onder ruitenwissers

#1 , 16 feb 2010 19:49

flyeren achter de ruitenwisser is bij wet verboden en staat hetzelfde als dumpen van zwerfvuil,

Effe een discussie op een mtb forum.
in de wegcode vind ik er niets van terug.

Is er iemand die hier iets meer over weet?

Streets

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 16 feb 2010 20:05

flyeren achter de ruitenwisser is bij wet verboden en staat hetzelfde als dumpen van zwerfvuil,

Effe een discussie op een mtb forum.
in de wegcode vind ik er niets van terug.

Is er iemand die hier iets meer over weet?

Streets
Hier vind je alvast wat antwoorden.

Streets
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 17 feb 2010 13:31

Sluikstorten is het storten van afvalstoffen op plaatsen waar dit wettelijk of reglementair verboden is, of afvalstoffen die gestort of achtergelaten worden op niet-reglementaire tijdstippen of in niet-reglementaire recipiënten.
het gaat erover of je wettelijk een ruitenwisser kan opheffen om er een flyer onder te steken.
Als die-hard fietser hadden we stickers om automobilisten erop de wijzen dat ze door op het fietspad te parkeren, een gevaarlijke actie ondernamen.

Dit mocht blijkbaar niet. omdat bij verwijdering schade kon berolend worden. met een flyer is dit niet het geval.
of ben ik mis.

Streets

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 17 feb 2010 13:36

Het is en blijft sluikstorten. Bovendien vraag ik me af of je niet een verantwoordelijke uitgever moet opnemen en een vermelding zoals 'niet op de openbare weg gooien', enz. moet opnemen.

Je kan het ook laten bedrukken op ronde magneetjes...

Zorg er dan wel voor dat het er zeer professioneel uitziet, als je wat resultaat wil halen.

artemis
Berichten: 3294

#5 , 17 feb 2010 14:23

Maar wat is het verschil tussen een flyer en een persoonlijk bericht?

Volgens Wikipedia: Een flyer is een pamflet voor reclame of propaganda.
Persoonlijk erger ik mij aan die praktijk als het gaat om reclame of propaganda.

Wij hebben hier talloze wildparkeerders al met briefjes onder de ruitenwisser gewezen op hun hinderlijke en gevaarlijke daad. Soms waren die briefjes handgeschreven maar een bepaalde periode had 'de straat' dergelijke berichtjes laten kopiëren met als doel ze onder de ruitenwissers van wildparkeerders te plaatsen. Dit was het gevolg van een wijkvergadering met kwartieragenten.

Hoe kan men anders met de bestuurder van een geparkeerde auto communiceren? Ze mogen dan al blij zijn dat ze geen boete hebben gekregen.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 17 feb 2010 15:19

Maar wat is het verschil tussen een flyer en een persoonlijk bericht?

Volgens Wikipedia: Een flyer is een pamflet voor reclame of propaganda.
Persoonlijk erger ik mij aan die praktijk als het gaat om reclame of propaganda.

Wij hebben hier talloze wildparkeerders al met briefjes onder de ruitenwisser gewezen op hun hinderlijke en gevaarlijke daad. Soms waren die briefjes handgeschreven maar een bepaalde periode had 'de straat' dergelijke berichtjes laten kopiëren met als doel ze onder de ruitenwissers van wildparkeerders te plaatsen. Dit was het gevolg van een wijkvergadering met kwartieragenten.

Hoe kan men anders met de bestuurder van een geparkeerde auto communiceren? Ze mogen dan al blij zijn dat ze geen boete hebben gekregen.
Wielklem?

Een stevige ring met een degelijk stuk geslepen kwarts kan ook wonderen verrichten...

:evil:

Ken een straat in Sint-Truiden waar een aantal bewoners ten einde raad zelf het recht in handen hebben genomen, hetgeen natuurlijk absoluut niet goed te praten valt, maar 8 wagens later waren de wildparkeerders wel significant gevoelig afgenomen.

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 17 feb 2010 17:05

Codex ofte politiereglement : GAS PV wegens sluikstorten
soms geen toelating politie op op de openbare weg reclame te verspreiden
moet iemand bij zijn die de weggeworpen papiertjes kan oprapen (afzonderlijk vervolgbaar).
Mocht het op een privéparking zijn vn grooote winkelketen dan kunnen die nog een factuur sturen om hun parking op te kuisen -- ( wordt gebruikt tegen die meestal Franstalige opkopers van auto's die kaartjes tussen het raam steken aan een portier)

PS al eens nagedacht waarom ze dat DAAR steken??

Wettelijk moet op elke publicatie verantwoordelijke uitgever opstaan anders is de vb verspreider verantwoordelijk. (Cascadeverantwoordelijkheid)
Elk voorwerp dat dan gediend heeft om het wanbedrijf te plegen kan dan in beslag worden genomen ( de klassieke borstel en emmer maar ook het voertuig) klassiekers bij verkiezingen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”