geparkeerd voor garagepoort met toestemming en toch boete

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

geparkeerd voor garagepoort met toestemming en toch boete

#1 , 07 feb 2010 21:53

wij wonen in een straat vol appartementen, en rechtover onze deur staat er een garage, en van de eigenares van die garage hadden wij de toelating om onze auto daar te zetten, mevouw heeft toch geen auto en ze heeft er geen enkel probleem mee dat wij onze auto daar zetten, op der garage hangt er een sticker met verboden te parkeren en/of stil te staan.
nu was onze verbazing groot toen wij de volgende dag een parkeerboete onder onze ruitewisser zag zitten, wij vroegen aan de eigenares van de garage of zij mss de politie belde, mevrouw viel ook uit de lucht, ik belde naar de polite om te vragen of ze mij konden vertellen wie er klacht neerlegde tegen ons en legde ook uit dat wij de toelating hadden gekregen van die eigenares om daar te parkeren. maar mijnheer de agent zei dat zolang er geen nummerplaat aan de garage hangt dat er daar eigenlijk niemand mag staan zelfs de eigenares van de garage zelf ook niet. is dat waar ? en ook, hij zei van vul dat formulier in dat je bij de boete zal krijgen, maar als ik dat invul dan wordt dit toch automatisch politierechtbank of niet, en nog keer politierechtbank dat zie ik momenteel niet zitten en ook, het zou me wss duurder uitkomen dan om gewoon te betalen of ben ik verkeerd ? wat doe ik het best ? alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 08 feb 2010 08:16

Dat klopt. Alleen de eigenaar van de wagen van wie de nummerplaat ook op de garagepoort/oprit is aangebracht, mag daar parkeren. Hangt er geen nummerplaat, dan kan niemand daar parkeren. Ook niet de eigenaar van de garage. Hoe kan de politie anders controle uitoefenen? Stickers van verboden parkeren of dat blauwe plaatje met een wegsleepsymbool zijn allemaal van geen tel, werken hooguit een beetje afschrikkend.

Dus betaal gewoon de parkeerboete en 'move on', of probeer nog verhaal te halen via het invulformuliertje. Hooguit krijg je een verhoging van 10 euro. Maar politierechtbank wordt het zeker niet, maak je geen zorgen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 feb 2010 10:22

Het is verboden te parkeren:
"3° vóór de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;"

De oplossing voor uw probleem in de toekomst is eenvoudig. Vraag toestemming aan de eigenaar om uw nummerplaat op de garagepoort aan te brengen. Dan mag u daar parkeren.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”