Verkeersbord over het hoofd gezien

Nocturnes
Topic Starter
Berichten: 4

Verkeersbord over het hoofd gezien

#1 , 26 jan 2010 15:21

Daarnet ben ik tegengehouden tijdens de middagpauze doordat ik echt onbewust 5meter door een straat met eenrichtingsverkeer ben gereden. Plotseling een agent die voor mijn auto stopt met zijn gewone privé-wagen. Papieren gecontroleerd, was allemaal dik in orde....ik kreeg een boete van 150euro....onmiddelijke inning...

Van wederzijds respect gesproken...alsof die 150 euro mij meer zal doen beseffen dat ik fout was...Nu, fout is fout.

Mijn vraag: Buiten de werkuren van de agent....heeft hij het recht hiertoe?

Grtn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 26 jan 2010 15:47

Hij/zij heeft zich kenbaar gemaakt - dat moet voor de papieren te kunnen krijgen.
Kenbaar maken is met legitimatiekaart.

Dat is alles wat nodig is.

Hij/zij had ook niets kunnen zeggen - nplt noteren en PV opsturen.

Nocturnes
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 26 jan 2010 15:50

Daarmee weet ik voldoende! Dank je voor het antwoord.

Jammer dat het me 150 kost om zoiets te ontdekken.

Grtjes!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 26 jan 2010 15:52

wederzijds respect? - waar is de verbalisant respectloos geweest??
alsof die €150 - in de wet staat niets van respect alleen hij die negeert krijgt een boete.
U hebt 2 verkeersborden genegeerd.

Tja, dat kan maar voor een overtreding moet er ook geen opzet zijn het loutere feit van het te doen is voldoende.

Gelieve dan het strafrecht te veranderen dat men niet respectloos iemand mag verbaliseren.

Nocturnes
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 26 jan 2010 15:56

U weet best wat ik bedoel. De boetes die liggen niet in verhouding met andere strafbare feiten. U kan ook lezen in mijn topic dat ik toegeef een fout te hebben gemaakt. Het is gewoon respectloos voor mij persoonlijk als je overal respect voor hebt maar dan hard afgestraft (150euro) wordt op dergelijke feiten. Ik probeer trouwens ook mijn gelijk niet te halen. Ik vermeld gewoon dat 150 euro voor bepaalde mensen die werken veel geld is.

Trouwens, waarom zegt u 2 verkeerdborden?

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 26 jan 2010 16:18

Achter het hoekje zal een fig c31 a ( verboden links) of b ( rechts) af te draaien of een D verplichte rechtdoor te rijden.

Het is de wetgever die de regels opstelt, dat zijn onze verkozen.
Ga eventjes mee een bezoekje brengen aan de familie van de 1500 doden of de x duizenden zwaar gewonden in het verkeer.

Ik blijf erbij als u het optreden respectloos vindt dan zijn we al ver gekomen.

Leuk is anders natuurlijk dat geef ik toe maar ik heb geen ethisch standpunt tov de verbalisant.

Nocturnes
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 26 jan 2010 16:21

blijf erbij als u het optreden respectloos vindt dan zijn we al ver gekomen
lees: Ik vind het optreden niet respectloos, enkel de hoge boete
Leuk is anders natuurlijk dat geef ik toe maar ik heb geen ethisch standpunt tov de verbalisant.
lees: Ik ook niet, enkel tegen de zeer hoge boete
Achter het hoekje zal een fig c31 a ( verboden links) of b ( rechts) af te draaien of een D verplichte rechtdoor te rijden.
Dank u
Ga eventjes mee een bezoekje brengen aan de familie van de 1500 doden of de x duizenden zwaar gewonden in het verkeer.
Akkoord...ook al ben ik een voorzichtige chauffeur

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”