kan je verschillende boetes laten samenvoegen

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

kan je verschillende boetes laten samenvoegen

#1 , 22 jan 2010 03:07

Sedert vorige week, zijn ze in oostende bezig met overal controles, geen probleem zou je zeggen, maar de eerste keer had mijn vriend zijn gordel niet aan, boete 50 euro . Dag later worden we geflitst weer naar aanleiding van controle, we mochten 50 rijden en reden 61, dus wordt dit wss weer boete van 50 euro, dag erna, echt waar, weer heel peloton politie en stom stom stom geflitst op een weg waar je 70 mocht, maar net na de bocht mag je maar 50 meer rijden, resultaat weer geflitst, denk ook weer boete van 50 euro, en dan vandaag, we waren wat aan de late kant, bruggen waren naar beneden gegaan, en als je oostende beetje kent weet je dat je daar behoorlijk lang kan staan met je vingers draaien, ik moest op mijn werk zijn, doet er feitelijk niet toe, maar ze stonden te flitsen en deze keer geflitst aan 102 waar je 70 mag, dus zal dit wss wel zware boete worden, ik hoop op 150 maar zal wel eerder 200 worden, enfin, we zien wel, maar nu volgt mijn probleem, zowel mijn vriend als ik zijn kortgeleden ons werk kwijtgeraakt, ik heb gelukkig geluk al werk gevonden, maar ik werk met dienstencheques en heb nog maar 12 uren per week, mijn vriend heeft nog steeds geen werk dus zitten we beetje heel krap bij kas, zou ik kunnen die boetes samen laten voegen en eventueel afbetalen ? ik denk dat het bij de penale boetes toch geen onmensen zijn die er werken, of toch niet allemaal ?
of heb je een bepaalde termijn waarin je boete moet betaald worden ? want als ik zo wat reken kom ik toch uit op een geschat bedrag van 400 euro minimum, en dit kan er helaas niet vanaf. of hoe lang duurt het voor ze incasso of deurwaarder inschakelen ? of kan ik gewoon maandelijks 100 euro storten en bij melding onderaan de referenties van de 4 boetes zetten en dan er naast afbetaling ? we zijn in fout dus we willen betalen dat is zeker het probleem niet, maar we kunnen het gewoon niet momenteel :oops:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 22 jan 2010 08:53

ik denk dat de enige mogelijkheid is, te zien dat ge niet meer kunt gepakt worden
gordel is een gewoonte
snelheid is een beetje oefenen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 22 jan 2010 12:48

alle overtredingen zouden normaal apart moeten toekomen, dus niet ineens een boete van €400 of meer dat direkt te betalen zou zijn.

incasso's hebben in belgie geen enkele macht, dus daar moet ge al NIET bang voor zijn :)

deurwaarders zouden in u geval alleen maar langs komen moest ge gedagvaard worden voor de rechtbank en in het slechtste geval na een eventuele veroordeling en dan nog bij niet betaling ( in theorie toch, kheb ze nog nie bij mij weten passeren :D )

gelet op de "snelle" werking van het gerecht, als ge 1 of meerdere boetes niet zou betalen, komt daar na verloop van tijd €10 bij en als ge dan nog niet betaald dan is de kans groot dat je voor de politierechtbank moet komen, maar eer het zo ver zou KUNNEN komen, dan zitten we al rap 1 jaar tot 1,5 jaar verder ..., dus ge hebt nog tijd genoeg om eventuele boetes te betalen :oops:

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#4 , 22 jan 2010 13:28

gelet op de "snelle" werking van het gerecht, als ge 1 of meerdere boetes niet zou betalen, komt daar na verloop van tijd €10 bij en als ge dan nog niet betaald dan is de kans groot dat je voor de politierechtbank moet komen, maar eer het zo ver zou KUNNEN komen, dan zitten we al rap 1 jaar tot 1,5 jaar verder ..., dus ge hebt nog tijd genoeg om eventuele boetes te betalen :oops:
echt een 'goede' raad om te geven aan mensen die al in de problemen zitten

het zou ook kunnen dat in het geval dat het dan voor de rechtbank komt, dat men alles toch samen behandelt, en dan ben je een pak slechter af
het zou kunnen dat je dan net ander (rijdend) werk hebt en het zou kunnen dat je dan je rijbewijs voor een langere tijd kwijt zijt

je ziet het maar (ik zou zeggen iets te veel 'zou kunnen')
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 22 jan 2010 14:13

gelet op de "snelle" werking van het gerecht, als ge 1 of meerdere boetes niet zou betalen, komt daar na verloop van tijd €10 bij en als ge dan nog niet betaald dan is de kans groot dat je voor de politierechtbank moet komen, maar eer het zo ver zou KUNNEN komen, dan zitten we al rap 1 jaar tot 1,5 jaar verder ..., dus ge hebt nog tijd genoeg om eventuele boetes te betalen :oops:
echt een 'goede' raad om te geven aan mensen die al in de problemen zitten

het zou ook kunnen dat in het geval dat het dan voor de rechtbank komt, dat men alles toch samen behandelt, en dan ben je een pak slechter af
het zou kunnen dat je dan net ander (rijdend) werk hebt en het zou kunnen dat je dan je rijbewijs voor een langere tijd kwijt zijt

je ziet het maar (ik zou zeggen iets te veel 'zou kunnen')
Consumptieuitgaven zodanig beperken dat de boetes kunnen betaald worden wanneer ze worden aangeboden zal veel toekomstig leed vermijden!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#6 , 22 jan 2010 14:19

wel ja, beetje verkeerde woordekeuze misschien :cry:

feit blijft wel dat als men een boete niet betaald of betwist, men tegenwoordig rap een jaar ( of langer ) kan wachten voor men nog maar een dagvaarding voor de politierechter krijgt ( aanmaningen en dergelijke niet meegerekend ).

ge weet ook sniper dat als men veroordeeld word tot een rijverbod men kan vragen om dit in bepaalde periodes te laten vallen ( bv alleen weekend ) omdat ge de wagen nodig hebt om op het werk of naar sollicitaties te kunnen rijden; dus de mensen niet de daver op het lijf jagen :p

candise, vraag eens bij de verzekering of ge recht hebt op rechtsbijstand, een advocaat in verkeersrecht zal u beter kunnen helpen :)

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 22 jan 2010 14:54

"candise, vraag eens bij de verzekering of ge recht hebt op rechtsbijstand, een advocaat in verkeersrecht zal u beter kunnen helpen "

daarvoor dient rechtsbijstand toch niet? de boetes worden niet betwist....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#8 , 22 jan 2010 15:06

boetes worden niet betwist, maar het aantal boetes ( en het totale bedrag ) zou wel eens een 'probleem' kunnen geven en dan kan men beter maar voorbereid zijn.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 22 jan 2010 16:27

zou ik kunnen die boetes samen laten voegen en eventueel afbetalen ?
Het gaat allemaal om aparte feiten.
Normaal komen de PVs en de onmiddellijke inningen voor al die overtredingen apart aan.

Was die 102 km/u de gemeten of de gecorrigeerde snelheid ?
Was dat binnen de bebouwde kom of erbuiten ?
ik denk dat het bij de penale boetes toch geen onmensen zijn die er werken, of toch niet allemaal ?
De afhandeling van onmiddellijke inningen verloopt via de Post , en daar past men gewoon de regels toe.
Wat na 60 dagen niet betaald is wordt gemeld aan het politieparket, waarna men u vanuit het parket ofwel een minnelijke schikking stuurt voor elk van die overtredingen, ofwel ineens dagvaardt ...

De minnelijke schikking is 10 euro duurder per overtreding.
Dat kost dus enkel meer.
Als het Parket op dezelfde naam ineens een rits onbetaalde onmiddellijke inningen binnenkrijgt, bestaat dat de kans dat u als veelpleger meteen gedagvaard wordt. En dan kost het nog meer ...
of heb je een bepaalde termijn waarin je boete moet betaald worden ?
Het zijn geen boetes, maar onmiddellijke inningen
Daarvoor heb je zo'n 60 dagen.
Na een maand volgt al een herinnering.

De minnelijke schikking van het Parket is normaal binnen de maand te voldoen.
Daarvan komt bij niet-betaling ook nog een herinnering, een paar weken na de eerste vervaltermijn, en die is dan te betalen binnen de 3 dagen.


De overheid wil liefst geld zien verschijnen ipv meer werk voor de (politie)rechtbanken .

U kan daar uw "voordeel" uit halen om de betalingen te spreiden .

U kan nog meer "voordeel" doen door de wegcode eens beginnen na te leven ...

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 22 jan 2010 16:31

boetes worden niet betwist, maar het aantal boetes ( en het totale bedrag ) zou wel eens een 'probleem' kunnen geven en dan kan men beter maar voorbereid zijn.
Het totale bedrag aan onmiddellijke inningen is enkel van belang bij (gelijktijdige) vaststelling van meerdere overtredingen, waardoor de OI boven de 300 euro zou uitkomen.
In dat geval is een onmiddellijke inning uitgesloten.

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#11 , 22 jan 2010 19:44

gelet op de "snelle" werking van het gerecht, als ge 1 of meerdere boetes niet zou betalen, komt daar na verloop van tijd €10 bij en als ge dan nog niet betaald dan is de kans groot dat je voor de politierechtbank moet komen, maar eer het zo ver zou KUNNEN komen, dan zitten we al rap 1 jaar tot 1,5 jaar verder ..., dus ge hebt nog tijd genoeg om eventuele boetes te betalen :oops:
echt een 'goede' raad om te geven aan mensen die al in de problemen zitten

het zou ook kunnen dat in het geval dat het dan voor de rechtbank komt, dat men alles toch samen behandelt, en dan ben je een pak slechter af
het zou kunnen dat je dan net ander (rijdend) werk hebt en het zou kunnen dat je dan je rijbewijs voor een langere tijd kwijt zijt

je ziet het maar (ik zou zeggen iets te veel 'zou kunnen')
Consumptieuitgaven zodanig beperken dat de boetes kunnen betaald worden wanneer ze worden aangeboden zal veel toekomstig leed vermijden!!!!
welke consumptieutuitgaves ???? mijn vriend zit zonder werk sedert week of 2 en ik heb maar 12 uren sedert ik zonder werk zat pas vanaf volgende week krijg ik terug mijn 26 uren, ondertussen leven we met een inkomen van 92 euro per week !

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#12 , 22 jan 2010 19:46

boetes worden niet betwist, maar het aantal boetes ( en het totale bedrag ) zou wel eens een 'probleem' kunnen geven en dan kan men beter maar voorbereid zijn.
Het totale bedrag aan onmiddellijke inningen is enkel van belang bij (gelijktijdige) vaststelling van meerdere overtredingen, waardoor de OI boven de 300 euro zou uitkomen.
In dat geval is een onmiddellijke inning uitgesloten.
probleem is dat we 4 dagen na elkaar tegengehouden werden, zonder gordel , dan paar keer 10 km te snel, slechts één boete van max 200 euro, maar ze komen wel ieder dag mijn bus binnen, dus echt veel tijd tussen zal er niet zitten om te betalen toch, denk dat ik om de 2 weken nieuwe boete in mijn bus zal vinden

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#13 , 22 jan 2010 19:50

zou ik kunnen die boetes samen laten voegen en eventueel afbetalen ?
Het gaat allemaal om aparte feiten.
Normaal komen de PVs en de onmiddellijke inningen voor al die overtredingen apart aan.

Was die 102 km/u de gemeten of de gecorrigeerde snelheid ?
Was dat binnen de bebouwde kom of erbuiten ?
ik denk dat het bij de penale boetes toch geen onmensen zijn die er werken, of toch niet allemaal ?
De afhandeling van onmiddellijke inningen verloopt via de Post , en daar past men gewoon de regels toe.
Wat na 60 dagen niet betaald is wordt gemeld aan het politieparket, waarna men u vanuit het parket ofwel een minnelijke schikking stuurt voor elk van die overtredingen, ofwel ineens dagvaardt ...

De minnelijke schikking is 10 euro duurder per overtreding.
Dat kost dus enkel meer.
Als het Parket op dezelfde naam ineens een rits onbetaalde onmiddellijke inningen binnenkrijgt, bestaat dat de kans dat u als veelpleger meteen gedagvaard wordt. En dan kost het nog meer ...
of heb je een bepaalde termijn waarin je boete moet betaald worden ?
Het zijn geen boetes, maar onmiddellijke inningen
Daarvoor heb je zo'n 60 dagen.
Na een maand volgt al een herinnering.

De minnelijke schikking van het Parket is normaal binnen de maand te voldoen.
Daarvan komt bij niet-betaling ook nog een herinnering, een paar weken na de eerste vervaltermijn, en die is dan te betalen binnen de 3 dagen.


De overheid wil liefst geld zien verschijnen ipv meer werk voor de (politie)rechtbanken .

U kan daar uw "voordeel" uit halen om de betalingen te spreiden .

U kan nog meer "voordeel" doen door de wegcode eens beginnen na te leven ...
ja, weet ik wel maar daar ben ik nu niet echt veel mee, de enige zwaardere overtreding was die 102 km maar daar mocht je 70 rijden en het is geen excuus maar we zijn constant van werkaanbieding en van interim naar interim aan het rijden en soms moesten we dan wat jagen om er te geraken want te laat op sollicitatiegesprek is geen goede eerste indruk toch, en we reden toch wel die dagen van zeebrugge tot tielt, dus ja, maar ik weet het, we zijn volledig fout, ben eerste om dat toe te geven

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#14 , 22 jan 2010 19:52

wel ja, beetje verkeerde woordekeuze misschien :cry:

feit blijft wel dat als men een boete niet betaald of betwist, men tegenwoordig rap een jaar ( of langer ) kan wachten voor men nog maar een dagvaarding voor de politierechter krijgt ( aanmaningen en dergelijke niet meegerekend ).

ge weet ook sniper dat als men veroordeeld word tot een rijverbod men kan vragen om dit in bepaalde periodes te laten vallen ( bv alleen weekend ) omdat ge de wagen nodig hebt om op het werk of naar sollicitaties te kunnen rijden; dus de mensen niet de daver op het lijf jagen :p

candise, vraag eens bij de verzekering of ge recht hebt op rechtsbijstand, een advocaat in verkeersrecht zal u beter kunnen helpen :)
we hebben rechtsbijstand, maar zouden zij daar iets kunnen aan veranderen dan? ik ben niet van plan om te betwisten, is maar telkens boete van 50 euro per stuk, buiten die ene dan ...

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#15 , 22 jan 2010 19:55

alle overtredingen zouden normaal apart moeten toekomen, dus niet ineens een boete van €400 of meer dat direkt te betalen zou zijn.

incasso's hebben in belgie geen enkele macht, dus daar moet ge al NIET bang voor zijn :)

deurwaarders zouden in u geval alleen maar langs komen moest ge gedagvaard worden voor de rechtbank en in het slechtste geval na een eventuele veroordeling en dan nog bij niet betaling ( in theorie toch, kheb ze nog nie bij mij weten passeren :D )

gelet op de "snelle" werking van het gerecht, als ge 1 of meerdere boetes niet zou betalen, komt daar na verloop van tijd €10 bij en als ge dan nog niet betaald dan is de kans groot dat je voor de politierechtbank moet komen, maar eer het zo ver zou KUNNEN komen, dan zitten we al rap 1 jaar tot 1,5 jaar verder ..., dus ge hebt nog tijd genoeg om eventuele boetes te betalen :oops:
probleem is dat wij gerechtelijk verleden hebben, is ondertussen wel al meer dan 11 jaar geleden, maar nog steeds wordt onze auto telkens zonder reden ondersteboven gesmeten, zelfs als we niets verkeerd doen, of als er geen controle is worden we aan de kant gezet, dus ben beetje bang dat de zaak wel voor ons geen jaar zou duren voor het voorkomt

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”