kan je verschillende boetes laten samenvoegen

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#31 , 09 feb 2010 23:05

Zoals voormeld, het parketbeleid te BRUGGE laat mensen dagvaarden zodra een rijverbod door de wet KAN worden opgelegd.

Ontving u reeds een dagvaarding?

Wat zijn die diverse andere boetes?

(U mag mij desnoods ook via prive-bericht hierop het antwoord verschaffen, zo u dit onderdeel van uw privacy zou vinden.)
1 boete voor zonder gordel 50 euro
1 parkeerboete omdat we voor garage stonden waarvan we toestemming hadden van de eigenares maar omdat er een bordje aan garagepoort hangde van verboden te parkeren en stil te staan en geen nummerplaat ook boete van 50 euro
de rest allemaal boetes voor ongeveer een kilometer of 10 te snel te rijden, ook 50 euro
in totaal nu al een stuk of 8 boetes van dus allemaal 50 euro maar momenteel zit mijn vriend sedert paar weken zonder werk en raakt zijn werkloosheid niet in orde dus zitten we al tijdje zonder zijn inkomen en ik werk maar parttime

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#32 , 10 feb 2010 17:46

U hebt vermoedelijk het afschrift overtreder ontvangen en vermoedelijk een brief van de Post. De Post is namelijk aangeduid om de automatische verwerking te doen. Dus over hetzelfde feit krijg je bij de geautomatiseerde verwerking het afschrift met blad waarop u uw bezwaar kan schrijven
en een voorstel tot betalen
Dus lees aandachtig wat er boven de brieven/akten staat.

Voor de 102 km zou je dus ook die zaken moeten ontvangen ofwel enkel een afschrift met blad waarop u uw bezwaar kan schrijven.
Ofwel bent u door de politie ter plaatse gehoord bij de overtreding staat ergens in uw verklaring dat u een minnelijke schikking weigert (ik zeg maar) of is iets na de feiten de kwartierinspecteur bij u langsgeweest en heeft deze u gehoord in opdracht PDK - en ja dan kan deze na lezen van uw verhoor en na raadpleging van uw strafblad beslissen van u wel te vervolgen .. vb ook omdat u in feite op een korte tijd al een aantal andere PV inzake overdreven snelheid heeft gekregen - ook al zijn dat minnelijke schikkingen geweest. Deze MS tellen NIET voor strafverzwaring maar kunnen er wel toe bijdragen dat het OM nu wel zal dagvaarden.
Puur speculatief van mijn kant hoor gezien we niet de juiste gegevens hebben. Anders naar Bartie een privé mailtje - maar laat ons dan de juiste reden weten want ik ben nu toch ook mijn hersens aan het pijnigen hoor

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#33 , 10 feb 2010 19:23

U hebt vermoedelijk het afschrift overtreder ontvangen en vermoedelijk een brief van de Post. De Post is namelijk aangeduid om de automatische verwerking te doen. Dus over hetzelfde feit krijg je bij de geautomatiseerde verwerking het afschrift met blad waarop u uw bezwaar kan schrijven
en een voorstel tot betalen
Dus lees aandachtig wat er boven de brieven/akten staat.

Voor de 102 km zou je dus ook die zaken moeten ontvangen ofwel enkel een afschrift met blad waarop u uw bezwaar kan schrijven.
Ofwel bent u door de politie ter plaatse gehoord bij de overtreding staat ergens in uw verklaring dat u een minnelijke schikking weigert (ik zeg maar) of is iets na de feiten de kwartierinspecteur bij u langsgeweest en heeft deze u gehoord in opdracht PDK - en ja dan kan deze na lezen van uw verhoor en na raadpleging van uw strafblad beslissen van u wel te vervolgen .. vb ook omdat u in feite op een korte tijd al een aantal andere PV inzake overdreven snelheid heeft gekregen - ook al zijn dat minnelijke schikkingen geweest. Deze MS tellen NIET voor strafverzwaring maar kunnen er wel toe bijdragen dat het OM nu wel zal dagvaarden.
Puur speculatief van mijn kant hoor gezien we niet de juiste gegevens hebben. Anders naar Bartie een privé mailtje - maar laat ons dan de juiste reden weten want ik ben nu toch ook mijn hersens aan het pijnigen hoor
gerechtelijk verleden doet echt niets ter zake, is correctioneel
we zijn ter plaatste verhoord geweest, politieagent zei zelfs tegen mijn vriend dat hij mocht rekenen op zo een 150 max 170 euro toen die vroeg hoeveel het ons zou kosten, en er zit een pv bij waarin mijn vriend ondervraagd werd en daar staat gewoon in dat hij kennis neemt dat hij te vlug reed, dat hij 102 reed waar hij 70 mocht
we hebben brief gekregen van politie met post geen minnelijke schikking, dat stond niet vanboven in briefhoofd, maar er staat ook nergens geen bedrag, normaal staat er in die brief hoeveel je zal ontvangen binnen de 15 dagen, ik heb wel een bezwaarschrift erbij gekregen dat je zelf kan invullen maar ik zie daar het nut niet van in, we hebben toegegeven dat we te vlug reden, dus ja, ... ik breek er ook echt mijn hoofd over, en na die boete kregen we paar dagen later ook nog een boete van op de snelweg 137 te rijden, dat werd omgezet naar 129 en dat is er één van 50
euro dus begrijp niet waarom die ene dan wel politierechtbank zou worden , ik begrijp er zelfs niets van,
waar normaal staat minnelijke schikking staat nu aanvankelijk procesverbaal
en dan heel hetzelfde gelijk een minnelijke schikking
maar onderaan staat : een afschrift van onderhavig pv met antwoordformulier werd verzonden aan de houder van kentekenplaat
15 dagen na verzending van het afschrift wordt het dossier als volledig beschouwd en toegezonden aan het parket van de procureur des konings

maar nergens geen bedrag !

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”