Waar parkeren bij verhuis?

erika22
Topic Starter
Berichten: 50

Waar parkeren bij verhuis?

#1 , 13 jan 2010 21:04

Kan iemand mij zeggen waar ik de verhuiswagen mag parkeren als ik verhuis?

Ik woon in een 2 richtingsstraat met parkeerplaatsen aan de overzijde. Dus aan mijn kant van de baan is er geen parking voorzien.

Moet ik nu parkeren aan de overzijde op een parkeerplaats en met mijn dozen, salon, kasten, enz... telkens deze tweerichtingsstraat over steken ?

Of mag ik half op het voetpad of gans op straat staan voor de verhuis?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 13 jan 2010 21:06

Kan iemand mij zeggen waar ik de verhuiswagen mag parkeren als ik verhuis?

Ik woon in een 2 richtingsstraat met parkeerplaatsen aan de overzijde. Dus aan mijn kant van de baan is er geen parking voorzien.

Moet ik nu parkeren aan de overzijde op een parkeerplaats en met mijn dozen, salon, kasten, enz... telkens deze tweerichtingsstraat over steken ?

Of mag ik half op het voetpad of gans op straat staan voor de verhuis?
Informeer u bij de gemeente. U moet daar alleszins een toelating vragen en waarschijnlijk een taks betalen voor "inname van het openbaar domein"
Laatst gewijzigd door roharro op 13 jan 2010 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 13 jan 2010 23:13

half op het voetpad parkeren is om te beginnen al verboden.

het beste dat u kunt doen is u verhuiswagen aan uw kant parkeren en op de gemeente een parkeerverbod aanvragen ( wegens verhuis ) aan de andere kant van uw straat over x aantal meter.

Reclame

dieke
Berichten: 1299

#4 , 14 jan 2010 08:17

Als ik me niet vergis, moet u voor zulke toelating bij de politie zijn. Het kost een beetje, maar u staat dan wel voor de duurtijd van heel uw verhuis, legaal vlak aan uw huis. U zal waarschijnlijk verkeerskegels e.d. in leen krijgen waarmee u zich er ook van verzekert dat het doorrijdend verkeer adequaat gewaarschuwd wordt.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 14 jan 2010 12:49

Als ik me niet vergis, moet u voor zulke toelating bij de politie zijn. Het kost een beetje, maar u staat dan wel voor de duurtijd van heel uw verhuis, legaal vlak aan uw huis. U zal waarschijnlijk verkeerskegels e.d. in leen krijgen waarmee u zich er ook van verzekert dat het doorrijdend verkeer adequaat gewaarschuwd wordt.
In onze gemeente moet je hiervoor naar het gemeentehuis gaan. Volgens het gemeentelijk reglement moet hier elke verhuizing vooraf worden gemeld en moet er een taks betaald worden (voor de inname vn het publiek domein). Je krijgt dan een formulier mee als bewijs dat je moet kunnen tonen als er politie langskomt. Op dat formulier staat vermeld waar de verhuiswagen moet staan. Anders krijg je een boete.

Vermoedelijk min of meer hetzelfde in andere gemeenten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 15 jan 2010 11:52

Ga wel op tijd - tijd tussen aanvraag en dag plaatsen is in Antwerpen vb nu 6 dagen dus opletten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”