werkloosheid & gerechtskosten

JohnD
Berichten: 3580

#16 , 29 dec 2009 12:11

Het argument van JohnD ... enkel als de agent? alleen was houdt geen steek - elke agent - inspecteur enz is bevoegd.
Ze zijn wel bevoegd, het verschil ligt erin dat de poster een grotere kans maakt om vrijgesproken te worden als die verbalisant alleen is.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#17 , 29 dec 2009 12:32

Dat is het eerste wat ik daarvan hoor.

JohnD
Berichten: 3580

#18 , 29 dec 2009 12:52

Dat is het eerste wat ik daarvan hoor.
Als de poster en wat hij hier beweerd allemaal klopt (met de nadruk op "als"), zullen 2 of meer leugenaars eerder geloofd worden dan 1 leugenaar. De flik die durft beweren dat hij de waarheid nooit een draai heeft gegeven werpe de eerste steen. Er zijn al eens rechters die daar rekening mee houden, zonder dit te bekennen natuurlijk.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#19 , 29 dec 2009 13:11

Laten we hier wel niet vergeten dat vrijwel alle eenrichtingsstraten voor fietsers in de 2 richtingen toegankelijk zijn geworden.
Toch zijn er hier in de binnenstad nog een heleboel straten waar dat niet toegelaten is, simpelweg omdat ze te smal zijn om dat op een veilige manier toe te laten.

Hoe vaak heb ik al, aan het kruispunt dat ik over moet om mijn straat in te rijden, bijna een hartstilstand gekregen omdat er een fietser van links kwam (terwijl ik daar naar rechts moet kijken) uit een enkelrichtingstraat ook voor fietsers, die dan nog de voorrang van rechts negeerde en 1 keer op 2 zonder licht in het donker rijdt. Als ze op die hoek een agent zouden laten postvatten om daar fietsers te controleren, dan zou die agent met een boekje niet toekomen op een dag.

Zelf ook fietser zijnde ben ik het er niet mee eens dat fietsers te veel gecontroleerd worden op het respecteren van de verkeerscode.
Behalve het feit dat fietsers tegen zichzelf moeten beschermd worden, is een aanrijding zoals ik hierboven beschreef en zonder getuige, hoogstwaarschijnlijk een verloren zaak voor de automobilist, zelfs al treft die geen enkele schuld.

Dit een beetje terzijde van de vraag van Joske.

joske55
Topic Starter
Berichten: 9

#20 , 29 dec 2009 17:14

ok het is ondertussen wel doorgedrongen dat de veruit goedkoopste oplossing simpelweg betalen is.

ik dank degenen die hun best hebben gedaan om me dit duidelijk te maken. spijtig van de onderliggende toon van anderen. er zijn genoeg punten naar boven gekomen waarover zeker te discussiëren valt, maar die doen voor mijn concrete situatie niet direct ter zake.

ik ben toch van mening dat er serieuze hiaten in de wetgeving zitten als blijkbaar de minder gegoede burgers praktisch gezien bijna onmogelijk in beroep kunnen gaan dankzij de hoge kosten en het blijkbaar even onmogelijk is om agenten tegen te spreken. ik blijf van mening dat ik niet in fout was, omdat ik het bord nog niet gepasseerd was, maar zij zeggen het tegendeel dus daarbij is de kous af. ronduit belachelijk imho. hadden ze nog 5 sec gewacht was ik waarschijnlijk wel in fout maar ze konden zich niet inhouden blijkbaar.

joske55
Topic Starter
Berichten: 9

#21 , 29 dec 2009 17:22

Hoe vaak heb ik al, aan het kruispunt dat ik over moet om mijn straat in te rijden, bijna een hartstilstand gekregen omdat er een fietser van links kwam (terwijl ik daar naar rechts moet kijken) uit een enkelrichtingstraat ook voor fietsers, die dan nog de voorrang van rechts negeerde en 1 keer op 2 zonder licht in het donker rijdt. Als ze op die hoek een agent zouden laten postvatten om daar fietsers te controleren, dan zou die agent met een boekje niet toekomen op een dag.

ok, maar we kunnen de situatie ook omkeren. vele auto's rijden tot de rand van de baan, stoppen op het fietspad. kijken heel kort naar de ene kant en blijven dan staren naar de andere waardoor ze de fietsers die ondertussen dichter is, gemist hebben. verblind worden door de grote 'faar' ....

automobilisten en fietsers zullen elkaar vaak frustreren, maar het doet inderdaad hier niet echt ter zake

joske55
Topic Starter
Berichten: 9

#22 , 29 dec 2009 17:24

Dat is het eerste wat ik daarvan hoor.
Als de poster en wat hij hier beweerd allemaal klopt (met de nadruk op "als"), zullen 2 of meer leugenaars eerder geloofd worden dan 1 leugenaar. De flik die durft beweren dat hij de waarheid nooit een draai heeft gegeven werpe de eerste steen. Er zijn al eens rechters die daar rekening mee houden, zonder dit te bekennen natuurlijk.
ze waren met 2 (duidelijk daar gepositioneerd voor fietsers te controleren, waarschijnlijk een paar duizend €'s verdienen voor hun kersfeestje :? ). maar ik denk dat ze zelf overtuigd zijn van hun gelijk, er waren namelijk nog andere fietsers die ze eerst hadden gestopt, we moesten een beetje verder (voorbij het bord) gaan staan ... ze geloofden niet meer dat ik van de zijstraat kwam en me simpelweg te vroeg hadden gestopt

Franciscus
Berichten: 38590

#23 , 29 dec 2009 19:48

Niemand belet u verweer in te stellen.
Ikzelf heb het enkele malen gedaan en telkens is de zaak geseponneerd.
Je moet wel met valabele elementen afkomen.
In uw geval moeilijk - of je moet de andere fietsers kunnen traceren die uw versie kunnen beamen.

Maar verdachtmakingen tgo de politiemensen houden geen steek en maken u niet sympathieker. Langs de andere kant mag u wel gefrustreerd zijn en niet akkoord gaan.

Best eens een boekje over verkeersregels lezen - dan weet je wat mag en niet mag. Je kan er altijd eentje ontlenen in de gemeentelijke bibliotheek.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”