Verkeersbord C3

Inge Bruffaerts
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verkeersbord C3

#1 , 20 mei 2025 15:14

Ik kreeg een boete om in een straat te rijden waar een C3 bord staat, maar onderaan aangevuldmet een bord "uitgezonderd plaatselijk verkeer". Datzelfde bord, in een ietwat verschillende uitvoering, staat ook in de straat waar mijn ouders wonen. Daar heb ik nog nooit een boete gehad en ook nooit een registratie. Waarom dan ineens wel een boete op een andere plek met hetzelfde bord. Wil dat dan zeggen dat je je moet aanmelden wanneer ja daar bij mensen op bezoek wil komen?

LennieK

#2 , 20 mei 2025 16:23

Was het 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' of 'uitgezonderd aangelanden' want dat zijn twee verschillende dingen...
En moest je effectief daar ter plekke zijn of ben je gewoon de straat ingereden en 10 seconden later weer de straat uitgereden (wat ze bijvoorbeeld kunnen zien op camera's)

mava105

#3 , 20 mei 2025 16:53

Een foto zou voor iedereen hier verhelderend werken.

Reclame

pouly

#4 , 21 mei 2025 09:47

Was het 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' of 'uitgezonderd aangelanden' want dat zijn twee verschillende dingen...
En moest je effectief daar ter plekke zijn of ben je gewoon de straat ingereden en 10 seconden later weer de straat uitgereden (wat ze bijvoorbeeld kunnen zien op camera's)
De term " plaatselijk verkeer " is duidelijk gedefinieerd in artikel 2.47 van de wegcode, de term " uitgezonderd aangelanden " daarentegen is nergens terug te vinden in de wegcode.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”