afstand tot oprit

hendrik1
Topic Starter
Berichten: 258

afstand tot oprit

#1 , 08 nov 2009 18:46

Hoi,
hoe ver moet een auto van uw oprit staan?
Mijn buur heeft de vervelende eigenschap van de wagen van zijn dochter net tot bijna niet voor mijn oprit te parkeren, waardoor ik niet voorwaarts meer op mijn oprit geraak: smalle straat, paalke van de brandweer aan de andere kant...N.B. zijn eigen oprit is léég!!! :evil:

Bedankt voor jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 09 nov 2009 18:54

Normaal - is de loodlijn getrokken op de as van de rijbaan en die uitkomt aan de scharnieren of de zijkant van uw garagepoort de plaats die moet openblijven.
Edoch wanneer de rijbaanbreedte dusdanig is dat een normale wagen of bij normaal gebruik niet in eenmaal kan op of af de privé toegang kan komen.
Het beste is eens met de politie van uw woonplaats een afspraak te maken - dan kan deze (liefst de verkeerssectie) zelfs eens naar de plaatselijke situatie komen zien.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 10 nov 2009 10:40

“Art.25.1.Het is verboden een voertuig te parkeren:...3°.vóór de inrij van eigendommen,behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht...“(Wegcode 1 december 1975).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#4 , 10 nov 2009 15:56

waardoor ik niet voorwaarts meer op mijn oprit geraak:
je moet eens proberen achteruit op je oprit te rijden
dat is veel veiliger bij het terug verlaten van je oprit, tenzij je de wagen op de oprit kan keren natuurlijk

bij het achteruit oprijden heb je controle over de andere voertuigen op de weg, en bij het afrijden heb je dan veel beter zicht op het verkeer als je de weg oprijdt
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”