art 6.2. De verkeerstekens gaan boven de verkeersregels.

sniper
Topic Starter
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

art 6.2. De verkeerstekens gaan boven de verkeersregels.

#1 , 22 okt 2009 12:39

zijn er beperkingen op art 6.2.

meer concreet, gaat het bord E9x boven art 24.2
vb: het fietspad eindigt en op die plaats staat een bord E9a

mag ik vanaf het bord parkeren?


TITEL I: Inleidende bepalingen

Artikel 6: Waarde van de bevelen van de bevoegde personen, van de verkeerstekens en van de verkeersregels

6.2. De verkeerstekens gaan boven de verkeersregels.
TITEL II: Regels voor het gebruik van de openbare weg

Artikel 24: Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

2° op de fietspaden en op minder dan 5 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;
70.2.2. Geldigheid van de verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g.
1° De verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g gelden langs de kant van de openbare weg waar zij geplaatst zijn en vanaf het verkeersbord tot het volgende kruispunt.
zoals ik het lees mag ik volgens art 6.2. vanaf het bord parkeren ook als ik geen 5 mtr van het einde van het fietspad verwijderd ben
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#2 , 22 okt 2009 21:34

Zo lees ik het ook:

Bord gaat boven regel: bord "parkeren toegestaan" gaat boven regel dat u vijf meter verwijderd moet blijven.

As easy as that, I guess. Stellen er zich daaromtrent problemen?
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”