Mag je parkeren op parking van bedrijventerrein?

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Mag je parkeren op parking van bedrijventerrein?

#1 , 17 sep 2009 10:30

Aan de overkant van de dansstudio waar ik klant ben ligt een bedrijventerrein.
Deze bedrijven hebben een zeer grote parking.

Als er danslessen plaatsvinden dan parkeren de klanten van de dansstudio zich op deze parking.
Deze lessen vinden ook meestal buiten de kantooruren plaats.

Nu hangt er sinds kort een papier uit in de dansstudio dat daar niet langere mag geparkeerd worden op straffe van wegtakelen van de voertuigen?

Mag dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 17 sep 2009 10:54

Aan de overkant van de dansstudio waar ik klant ben ligt een bedrijventerrein.
Deze bedrijven hebben een zeer grote parking.

Als er danslessen plaatsvinden dan parkeren de klanten van de dansstudio zich op deze parking.
Deze lessen vinden ook meestal buiten de kantooruren plaats.

Nu hangt er sinds kort een papier uit in de dansstudio dat daar niet langere mag geparkeerd worden op straffe van wegtakelen van de voertuigen?

Mag dit?
Als dit terrein privé eigendom is, mag jij het zelfs niet betreden zonder toelating ook al is er geen afsluiting.
Jij mag je wagen dus niet parkeren op de oprit van iemand anders.
De parking van een bedrijf is de oprit van dat bedrijf en niet bedoelt als publieke parking. Ik mag mijn auto toch ook niet bij jou komen parkeren in je garage of op je oprit ook al weet ik heel goed dat jij rond die uren niet thuis bent en geen gebruik maakt van je oprit en garage.
Waarom zouden die regels dan niet tellen voor andere tegenover jou.

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 17 sep 2009 10:57

Oeioei,

Ik was nochtans niet van mijn oren aan het maken dat het niet mag hoor.
Ik vroeg me enkel af of dit idd wel mag.

We waren er met enkele mensen over bezig, elke keer er een evenement is in onze buurt dan worden deze parkings ook gebruikt om op te parkeren, dus in feite zijn we dan altijd in fout.

Dus nu weet ik dat ik dat in de toekomst niet meer zal doen. 

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 17 sep 2009 11:05

Waarom niet gewoon eens naar dat bedrijf in kwestie en kijken of jullie geen afspraak kunnen maken die hen niet hindert? Een vriendelijk gesprek, fles wijn of fruitmand kunnen dikwijls wonderen doen in gevallen als dit...

sperwer
Berichten: 1155

#5 , 17 sep 2009 11:20

Waarom niet gewoon eens naar dat bedrijf in kwestie en kijken of jullie geen afspraak kunnen maken die hen niet hindert? Een vriendelijk gesprek, fles wijn of fruitmand kunnen dikwijls wonderen doen in gevallen als dit...
Een eenvoudige overeenkomst kan inderdaad veel goed doen.
Als de uitbater van de dansstudio dan ook nog eens bereid is een vergoeding te betalen voor het gebruik van de parking, zal dat bedrijf makkelijk al zijn bezwaren opzij zetten tegen het parkeren door leden van de dansstudio.

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 24 sep 2009 01:21

Ik wil hier zelfs iets verder gaan en zeggen dat je op een immens grote parking van een Carrefour of een Delhaize in feite ook niet mag parkeren.

Veel mensen vegen dit aan hun laars en omdat sommige Carrefour's ook al eens aan de rand van een stad liggen trekken velen zich dit niets aan van zo'n verbod en vinden zo'n parking dan ook praktisch.

De winkelketens aan de andere kant voeren hier wel een gedoogbeleid omdat ze geen klanten willen verliezen. Het blijft echter een verbod.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Berichten: 38602

#7 , 24 sep 2009 19:51

... en op die parkings telt het verkeersreglement onverkort.
Dus parkeren buiten de lijnen - tegen rijrichting - op gehandicaptenplaatsen enz perfect vervolgbaar

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”