plaatsen van stickers op personenwagens

flosieke
Topic Starter
Berichten: 7

#16 , 17 sep 2009 05:57

Op de locatie waar mijn afdeling vroeger gevestigd was, hadden we hetzelfde probleem ... Een bedrijvenpark, met een concierge die de nummerplaten van alle wagens van elk bedrijf in een listing had.

Stond er iemand op een parkeerplaats van een ander bedrijf, hoppa de sticker erop. Die werd wel steeds op de zijruit van de bestuurder gekleefd.

Na een aantal klachten, omdat de stickers zo moeilijk te verwijderen zijn en dit soms schade met zich meebracht, is men afgestapt van dit systeem!!

Er schreef hier iemand: niemand verplicht u te vertrekken met een sticker op de ruit die het zicht belemmert, je moet er hem maar eerst afhalen ... Wel, ik kan u verzekeren, niemand heeft materiaal bij zich om die rotdingen eraf te halen ter plaatse.

Als ze dan toch kleven, doe het dan op de zijruit ofzo ...

Wat de vraagsteller wel had kunnen doen: naar de balie gaan en melden dat hij zijn voertuig eenmalig op de bezoekersparking wou plaatsen, gezien hij een aanhangwagen meehad. Afhankelijk van het antwoord kon hij dan nog altijd verplaatsen, toch?

Wettelijk gezien? Ik vraag mij af hoe men zou reageren als je de sticker laat verwijderen door je garagist, en de factuur ervan voor hun neus steekt ...
Het probleem is hier ook, de portiers beginnen op hetzelfde als ons, met het verschil dat wij vroeger op het werk moeten zijn omdat we om 05.00u op de werkvloer moeten zijn en de portiers ook maar beginnen om 05.00u.
Maw,hij begint maar te werken als wij al in de fabriek zijn...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#17 , 18 sep 2009 16:31

Vermelding Private parking - uitgezonderd vb bezoekers Veldwetboek art 87 8° daanbrengen aan de ingang van de parking en een inwendig reglement dat ofwel uithangt ofwel naar verwezen wordt. Dit is toch ook zo als u een betaalparking oprijdt.
Op dat ogenblik is er zelfs de mogelijkheid om de politie ter plaats te laten komen - doen het niet graag en weten niet altijd dat ze bevoegd zijn maar neem het maar aan ze zijn het.
Takelen gebeurt op kosten van de vrager die takelbedrijf betaald - PV inbreuk wordt wel door de politie opgesteld.
Vordering kosten door de vrager. Kosten per dag indien een klem werd geplaatst zijn wettelijk gezien er een contractuele overeenkomst is gezien u er bent gaan staan EN het bord bent voorbijgereden.

Het plakken van een sticker 'kan' als opzettelijke beschadigingen worden gezien.
In sommige gemeenten ( vn Antwerpen) kan ook het steken van een flyer of een kaartje op de auto beboet worden als een inbreuk - bestemd voor de GAS - ambtenaar.
Sommige grote parkings hebben daar nogal last van oa auto opkopers- politie kan zal optreden - deze parkings zijn nl openbare weg/plaats

JohnD
Berichten: 3580

#18 , 24 sep 2009 01:31

Wel, ik kan u verzekeren, niemand heeft materiaal bij zich om die rotdingen eraf te halen ter plaatse.
Een vodje of zakdoekpapiertje en wat benzine en de klus is geklaard. En benzine dat heeft toch elke auto genoeg bij, tenzij je op diesel rijd natuurlijk.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Nicola_T_
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#19 , 18 aug 2016 14:35

Tijdens mijn Google tocht naar een antwoord kwam ik op deze topic terecht. Ik werd net geconfronteerd met een gelijkaardige situatie.

Ik rijd met een 250cc motorscooter die ik geparkeerd had aan de fietsenstalling van een appartementsgebouw waar ik zelf niet woonachtig ben. Ik was op bezoek en bij het naar huis gaan trof ik een sticker aan met het parkeerreglement op de ruit van mijn scooter, ook in mijn gezichtsveld. De sticker is een speciale soort die onmiddellijk scheurt dus eventje vlot verwijderden is (vermoed ik) bewust onmogelijk gemaakt.

Dit reglement spreekt over 'voertuigen' maar in de sectie waar men spreekt over het plaatsen van stickers, wielklemmen en wegslepen vermeld met 'autovoertuig'.

Een motoscooter is denk ik geen autovoertuig?

Dit was de eerste keer dat ik hier parkeerde en als bezoeker handelde ik ter goeder trouw. Ik heb dus ook geen eerdere waarschuwingen gekregen over mijn 'foutieve' wijze van parkeren.

Mijn vraag is of ik de kosten om de sticker te verwijderen kan verhalen op de VME van dat appartementsgebouw? Of eventuele schade die hieruit zou kunnen voorkomen?

Alvast bedankt !

eylis
Berichten: 8840

#20 , 18 aug 2016 15:25

om een lang verhaal kort te maken: als je je parkeert op een privéparking van een bedrijf, kén je de regels. Als je deze niet volgt, weet je dat er narigheid kan volgen. In het geval van poster, had dit héél eenvoudig opgelost kunnen worden: Ze had vooraf kunnen vragen aan de security-afdeling van haar bedrijf waar ze zich uitzonderlijk had kunnen parkeren (vanwege de aanhangwagen). Had ze die nodig in het kader van de werkgever, zouden ze daar vast een oplossing voor gezocht hebben. Maar zeer waarschijnlijk had ze die daar helemaal niet nodig. Kortom: de werkgever had niets vandoen met die aanhangwagen. en de parkingsplaatsen voor werknemers zijn afgestemd op wagens. niet op een wagen mét aanhangwagen. Dat zijn 2 parkeerplaatsen. Dus vermoedelijk nam poster niet alleen 1 onrechtmatige, maar zelfs 2 onrechtmatige parkeerplaatsen in. dus of die stickers er zo moeilijk afgaan of niet. als je regelgeving wil omzeilen, wéét dat je gestrikt kan worden en voorzie een emmertje met schuimend sop in je wagen om de boel op te ruimen.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#21 , 18 aug 2016 15:39

om een lang verhaal kort te maken: als je je parkeert op een privéparking van een bedrijf, kén je de regels.
Om vooral een oud verhaal in te korten. De meningen omtrent dit topic zijn nogal veranderd tegenover 6 jaar geleden. Zelfs van een aantal posters die hier in dit topic geen graten zagen in het plakken van dergelijke stickers.
zie oa: http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=70918

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”