pv niet ontvangen

vjeeke
Topic Starter
Berichten: 2

pv niet ontvangen

#1 , 20 aug 2009 16:04

beste,

Ik ben laatst tegengehouden met de brommer en heb een snelheidsmeting op de curvometer (rollekes) moeten ondergaan.
Deze meting was compleet fout en gaf een snelheid aan die wel 20 km/h hoger was dan de reele snelheid van de bromfiets.
Aangezien het zeer moeilijk te bewijzen is dat de curvometer slecht geijkt is wil ik hier niet verder op in gaan...
Wel zal mijn pv naar het verkeerde adres gestuurd worden, maar dit adres is wel nog mijn officiele adres.
De wijkagent heeft me meegedeeld dat ik pas officieel het andere adres krijg als ik uitgenodigd wordt op het gemeentehuis oid.
indien ik dit pv niet ontvang en dus niet opdaag op de rechtzaak zal ik bij verstek veroordeeld worden vermoedt ik.
nu de vraag is kan ik hier iets mee aanvangen? Is dit een procedurefout oid waar een advocaat eventueel kan op inspelen?

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 21 aug 2009 14:59

Wie maakt hier de fouten.
Een curvometer is - indianenverhalen daar gelaten- het wettige en toegelaten bewijsmiddel voor de rechtbank. Mocht u vinden van niet gelieve dan een procedure van valsheid in geschriften en gebruik ervan in authentieke stukken op te starten lastens de vaststellers.

Al de rest om te lachen

Uw adres is uw officiële woonplaats - de rest telt niet.
Ik denk niet dat uw advocaat deze argumenten als 'procedurefout' zal aangrijpen.

NB als u al langer dan 8 dgn / 15 dgn van adres veranderd bent zonder dit aan te geven bent u zo wie zo al correctioneel vervolgbaar.

Als u of uw advocaat niet opdaagt ter zitting inderdaad.

Simon Verhoeven
Berichten: 89

#3 , 21 aug 2009 19:11

officieel adres = juiste adres ondanks wat u er over mag denken.
Deze argumentering gebruiken kan u enkel maar meer problemen bezorgen vermits zoals Franciscus reeds vermelde correctioneel vervolgbaar.

En indien u toch in beroep gaat zorg dan voor een goede basis, niets iets dergelijks belachelijk.
En zij zullen gewoon hun ijkingsrapport voorleggen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”